Nipte winst in oefenduel

16 november 2019 20:30

A. v. Lokven ; Fotograaf: T. Bevers

Zaterdagavond speelde een piepjong 1e elftal tegen de koploper uit de 3e klasse C ( Zuid 1) CHC uit Den Bosch. Na een 2-2- ruststand werd het uiteindelijk een 4-3 overwinning.Bij Prinses Irene ontbraken Gijs van Erp, Aron van der Rijt en Robbert Rovers. Stef Heerkens begon op de bank,Thijs van Vilsteren is langdurig geblesseerd. Met Roel Pluk en Thijs van Doorn, stonden er 2 nieuwe achterhoedespelers in het veld, die zich uitstekend kweten van hun taak. Douwe Herckenrath en Rody van Schijndel maakten ook weer minuten vanaf de aftrap.

Prinses Irene kwam op een 1-0 voorsprong door een kopbal van Herckenrath, na een voorzet van de sterk spelende Tim van den Brand. Nadat CHC gelijk maakte, was er een bijzondere slotminuut van de 1e helft. Tim van den Brand (foto), met zijn 26 jaar de oudste speler aan Prinses Irene zijde, zag de doelman te ver voor zijn doel staan en schoot van even voorbij de middenlijn de bal keurig over hem heen. Doelman Pluk was blijkbaar nog na aan het genieten van dat prachtige doelpunt. Hij werd verschalkt met eenzelfde doelpunt vanuit de aftrap,  hij stond veel te ver voor zijn doel! Een 2-2 ruststand dus.

Na rust moest doelman Pluk al snel naar de kant met een polsblessure. Omdat er geen reservedoelman op de bank zat, moest Thomas Ketelaars het doel in, later ging hij weer aan de slag als veldspeler. Selectiekeeper Rens van der Heijden stond langs de lijn en ging zich omkleden, terwijl vader Hans diens voetbalschoenen van huis ophaalde! De enige doelman zonder tegengoal bleek Ketelaars deze avond, want Rens moest al snel een bal uit het doel vissen. In de slotfase trok Prinses Irene toch nog de winst naar zich toe.  Aanvoerder Tim van der Heijden, met zijn 25 jaar die hij afgelopen week werd,  de tweede oudste, kopte raak. Even later deed Tim van den Brand wat hij al heel vaak heeft gedaan, een vrije trap binnen schieten. Einduitslag dus 4-3.

Volgende week weer competitievoetbal met een uitwedstrijd tegen Volkel.

Vriendschappelijk