Komende woensdag info-avond RINUS

14 november 2019 12:00

Jeugdcommissie - TC

Je krijgt niet vaak de kans om zo veel informatie op een avond te krijgen die je daadwerkelijk ook direct in kan zetten voor je eigen team, dus we herinneren iedereen er graag aan: woensdagavond 20 november organiseert de Technische Commissie Jeugd van Prinses Irene organiseert in samenwerking met de KNVB een kaderavond gericht op de app die fungeert als assistent -trainer: RINUS. Waarom wil je daar bij zijn? RINUS kan voor jou dé tool zijn om gericht met je team een training te ontwikkelen. Met recht is het dus een échte assistent-trainer.

Met de doorontwikkeling van de nieuwe pupillenvoetbal spelvormen is ook de KNVB app RINUS aangepast en daarom nu erg interessant om samen met onze kaderleden daarvoor een interactieve avond te organiseren. De RINUS-app sluit nu nóg beter aan op het spel wat de (jongste) jeugd speelt en dat maakt de assistent-trainer een hele goede bron voor trainingsoefeningen (en nog zo veel meer!). De technische commissie heeft al een avondprogramma bekend gemaakt, wat er als volgt uit ziet:

18.00 uur | Ontvangst deelnemers kaderleden
18.30 uur | Opening inleiding
19.00 uur | Praktijk training met oefengroep

19.45 uur | Pauze

20.00 uur | Nabespreking praktijk
20.15 uur | Overige mogelijkheden van RINUS bespreken
20.30 uur | Doorontwikkeling van de jeugdopleiding
20.50 uur | Ondersteuningsmogelijkheden van de KNVB
21.00 uur | Afsluiting

Van de deelnemers wordt gevraagd hun laptop, tablet of mobiele telefoon mee te nemen en de app RINUS te downloaden en te installeren. Het idee is om samen en onder leiding van de KNVB projectmedewerker tijdens de inleiding RINUS te verkennen en vooraf al te kijken naar de training die tijdens de praktijktraining gegeven gaat worden. Er zal van de deelnemers gevraagd worden om een observatie formulier daarbij te gebruiken.

De avond richt zich met name op stafleden van jeugdvoetbalteams (JO12 en lager), maar is zeker ook interessant voor andere (hogere jeugd- en senioren) teams. Daarnaast zijn ook andere verenigingen uitgenodigd en is de avond ook vrij toegankelijk voor geïnteresseerde kaderleden, JC, TJC, scouts, scheidsrechters etc.  Wij verwachten een grote opkomst op woensdagavond 20 november.
Bron: Beeld: KNVB

2019 RINUS app activiteit jeugd kader en staf knvb voetbal