Een zwaar weekend voor Heren 7

5 november 2019 18:00

Webredactie

Het voetbalseizoen is al aardig onderweg, maar het carnavalsseizoen is in het Weversrijk afgelopen zaterdag afgetrapt. En hoe, want ook komende carnaval kent een aardig oranje tintje met twee Prinses Irene-leden aan kop. Co-voorzitter Frits “d’n Urste” van de Hogen en spelende sponsor (H7) Joris Jansen zorgen er dit jaar voor dat menig feestje tot in de late uurtjes doorgaan (want ze “lassen d’r gin eind oan!”). Ondertussen werd er op zondag wel gewoon gevoetbald. Hoe dat liep, leest u hier.

Heren 2 kende een sterke start, waardoor de ploeg na 10 minuten al op een 0-1 voorsprong stond dankzij een doelpunt van Daan Mulder. De ploeg drong nog wel aan, maar ineens volgde uit een vrije trap de gelijkmaker van Vianen Vooruit. Er werd uit eindelijk gerust met een – verdiende – 1-2 voorsprong. In de tweede helft lag het initiatief bij Vianen en de ploeg kwam zelfs nog op 3-2 voorsprong. Prinses Irene rechtte echter de rug en won uiteindelijk – wederom geheel verdiend – met 3-4 door doelpunten van Daan Mulder (2x), Stijn van Zeeland en Jaap Lindhout.
Heren 3 trad aan tegen de (toen nog) #3, Blauw Geel 5. Prinses Irene dacht dat er in Veghel een pittige pot te wachten stond, maar door de Nisseroîse kwaliteiten en goed (samen)spel stond Prinses Irene met de rust 0-3 voor. In de tweede helft drong de Veghelse formatie iets meer aan, maar dit bracht Prinses Irene verder niet in problemen. In de laatste minuut was er als kers op de spreekwoordelijke taart nog een penalty die werd benut door Ron van den Bogaart. Eindstand: 0-4 met doelpunten van Daan Toonen, Martijn van de Middegaal, Jeroen Bekkers en dus Ron van den Bogaart.

Heren 4 haalde haar eerst doch benauwde uitoverwinning van het seizoen. Tegen Daw 4 was slordigheid het toverwoord. Ondanks veel balbezit kwam de ploeg niet goed in de wedstrijd. Gelukkig kon Job van de Elzen toch de score openen dankzij een voorzet op maat vanaf de zijlijn. Op slag van rust maakte DAW echter gelijk uit een corner. In het laatste kwartier sloeg de AV hout-formatie toch nog toe. Job reageerde alert op een vrije trap van Ruud: 1-2 en de overwinning was binnen.
Heren 5 had een weekje rust. Heren 6 had juist zo’n rustperiode achter de rug en dat gebrek aan wedstrijdritme leek hen te zijn opgebroken. “Niet scherp en fel genoeg in de duels,” aldus coach Van Dinther. Dat de nederlaag tot 2-0 beperkt werd, was een grote verdienste van Man of the Match Sander Pennings.

Heren 7 was, zoals hierboven te lezen was, in hosanna en katerstemming tegelijk, zo vroeg op de zondagochtend. Met de adjudant als sponsor én speler en de kersverse Prins als oud-leider, was de stemming zaterdagnacht opperbest. Om half 10 op het Nisseroîse hoofdveld tegen een pittige tegenstander stonden de koppies ietsje anders. De eerste helft begon met twee treffers van WHV. Geen man overboord gelukkig, want dankzij Davy van Hal en Ruud Lips (mogen we hem nu nog steeds gelegenheidsspits noemen?) werd er gerust met een 2-2 tussenstand. Daar was vooraf niet op gerekend. Nadat Jos Langens de ene actie na de andere actie uit de trukendoos toverde en meerdere spelers het bos in stuurde, krulde zijn schot helaas op de paal. Helaas wist vervolgens WHV te scoren. Even leken alsnog de punten terug naar Loosbroek te gaan, maar gelukkig was daar Wouter van Houting nog net één puntje in Nistelrode wist te houden: 3-3.
Heren 8 begon sterk aan de wedstrijd. De eerste helft was Prinses Irene de bovenliggende partij wat resulteerde in veel kansen. Rutger Herckenrath en Mike Molenaar zorgen ervoor dat “8” met 2-0 de rust in ging. Na de rust was het TOP die de wedstrijd domineerde. Er kon lang stand gehouden worden, maar uiteindelijk wist ook TOP tweemaal te scoren. Helaas resulteerde dat in de derde (!) 2-2 eindstand van het seizoen. Hoewel dat op zich zelf een mooi record is, moesten de punten dus wel gedeeld worden.

Vrouwen 2 kende een zware wedstrijd. SV Venray Vr2 liet zien dat het een pittige tegenstander is, voetballend en fysiek, en dan helpt het zware veld ook niet mee. Na een 1-0 voorsprong maakte Venray snel de 1-1. Hoewel er met 2-1 gerust werd, hing in het kleedlokaal de vlag nog lang niet uit. Na een snelle 3-1 voorsprong na de rust scoorde Venray nog de 3-2. Hoe dan ook: drie doelpunten, drie punten! De goals kwamen van Sanne Huberts, Tessa Pittens en Talitha Groenendaal.
Voor Vrouwen 3 stond dé derby tegen HVCH op het programma. Om het nog een extra tintje te geven, was het ook een strijd tussen de Van der Leest-vrouwen. Speciaal om die reden kon Vrouwen 3 dan ook rekenen op Tzeitel (Vr2) en gelukkig wilde ook Bregje (Vr2) bijspringen. Het ging lang gelijk op, maar met enige (blauwgetinte) aanmoediging wist Prinses Irene voor de rust nog op 1-0 voorsprong te komen. De tweede helft lieten de dames zien wat positieve spirit met het voetballen doet: de dames, met name voorin, wisten elkaar goed te vinden. Daardoor werd het ineens onverwacht de laatste 20 minuten nog een waar doelpunten festijn. Eindstand 5-0 met doelpunten van Cheyenne van Krey (2x), Kim van Tilburg en Ziggy van der Leest (2x).
Bron: Beeld: Archiefbeeld RKSV Prinses Irene

2019-2020 Voetbal W44 weekendoverzicht weekendverslag