Wijzer op het web met je app (deel 2): Profielfoto

17 augustus 2019 22:30

Webredactie

Deze zomerstop was het weer mogelijk om zelf de spelerspasfoto op de digitale spelerspas te wijzigen via de Wedstrijdzaken-app, Voetbal.nl-app of Korfbal.-app. Dat houdt in dat (ouders van) spelers de foto's zelf kunnen wijzigen. Handig, als je de foto in het systeem niet zo mooi vindt, of als je erg verandert bent in de tussentijd. Tot en met 31 oktober (voetbal) of 5 september (korfbal) heb je nog de kans om je foto te wijzigen, daarna kan je dat niet meer!

In deel 1 van "Wijzer op het web met je app" gaven we al meer informatie over de Voetbal.nl-app en Korfbal.-app. Alle leden ouder dan 16 jaar kunnen zelf hun persoonsgegevens wijzigen in de app, voor leden jonger dan 16 jaar gaat dit via de ouders/verzorgers. Hoe dat ook al weer werkte, kun je hier terug lezen maar daar zullen we later ook nog op terug komen.

De deadline om de foto te wijzigen verschilt per bond. De KNVB-leden (oftewel alle voetballers die gebruik maken van de Voetbal.nl-app) hebben nog tot 31 oktober. De korfbalsters moeten sneller in actie komen. Daar sluit de deadline voor het wijzigen van je foto al op 5 september.

Waarom is die foto zo belangrijk?
Het is belangrijk dat je goed herkenbaar bent als persoon op de foto, want het is onderdeel van je digitale spelerspas. De scheidsrechter moet je kunnen koppelen aan de gegevens die hij of zij digitaal voor zich heeft. Dat betekent dat je gezichtskenmerken goed duidelijk moet zijn. Daarmee wordt bedoelt dat je dus bijvoorbeeld:
  • geen foto gebruikt van van je rug of achterkant van je hoofd.
  • geen foto waar je helemaal op staat, maar je gezicht onduidelijk wordt door het inzoomen/uitzoomen.
  • geen foto met petten, zonnebrillen die je ogen verbergen.
  • geen foto van andere personen, waaronder fictieve personen, beroemdheden, memes, etcetera.
Verder ben je vrij in het kiezen van je foto. Zo mag je gerust lachen of een informele foto gebruiken; de foto hoeft zich niet aan de pasfoto-eisen te houden. Het belangrijkste is dat je herkenbaar bent. Ben je namelijk niet goed herkenbaar op de foto, dan kan de scheidsrechter besluiten om je uit te sluiten van deelname aan de wedstrijd. Erg jammer om op die manier een wedstrijd te moeten missen... Check dus even je foto en pas die zo nodig aan!

Let op: ook in de tussentijd is het van belang dat je goed herkenbaar bent voor de scheids. Zorg er dus voor dat je goed herkenbaar bent, anders kun je hier wat meer 'gedoe' mee krijgen.
Bron: Beeld: KNVB

2019 app knkv knvb korfbal. profielfoto voetbal.nl wijzer op het web