Wijzer op het web met je app (deel 1)

4 augustus 2019 21:45

Webredactie

Het seizoen begint bijna weer voor zowel de voetbal- als korfbal-teams. Nu komt bij een nieuw seizoen ook weer een nieuw (beker)wedstrijdprogramma kijken, nieuwe tegenstanders en vele andere updates. Daar wil je als teamlid, supporter of ouder wel van op de hoogte blijven. Nu hebben de korfbal- en voetbalbond niet stil gezetten en hebben zij beide een app in het leven geroepen precies voor dat doel, namelijk de korfbal-app en de voetbal.nl-app. Buiten deze twee apps zijn er nog vele andere apps die het leven van de supporter, sporter en trainer/coach makkelijker kunnen maken. De komende tijd willen we daar op deze website meer aandacht aan besteden. We beginnen met de basis van de korfbal-app en de voetbal.nl-app. Onderstaand artikel kan bekend voorkomen, want deze hebben we al eens eerder gepubliceerd op de website.

De meeste zullen dan ook bekend zijn met de Voetbal.nl-app of de Korfbal.-app, mocht je dat niet zo zijn dan is dit een artikel voor jou!

Augustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshot
Allereerst kun je de apps gewoon vinden in de Google Play Store of de App Store van Apple. Zoek op respectievelijk Voetbal.nl of KNKV Wedstrijdzaken voor de apps. Vervolgens log je in met het e-mail-adres wat je hebt doorgegeven bij RKSV Prinses Irene. Als lid hoef je je dus niet in te schrijven.

Sta je niet geregistreerd als (ondersteunend) lid bij de vereniging? Dan moet je je eerst registreren in de app.

Kun je niet inloggen omdat je e-mail-adres niet bekend is in de app, maar ben je wel lid van de vereniging (geweest)? Dan kan het zijn dat je het e-mail-adres moet wijzigen wat bij de vereniging bekend is. Dat kan heel eenvoudig via de website. Het kan even duren (tot een paar dagen) voordat de wijziging is doorgevoerd, dus heb even wat geduld in dat geval en zorg er voor dat je contactgegevens bij Prinses Irene zo veel mogelijk up-to-date zijn.

Augustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshot
Zodra je hebt ingelogd kom je op de homepage uit van de app. Daarin staat nieuws wat de bond (KNVB voor de voetbal.nl-app, KNKV voor de Korfbal.-app) heeft gepubliceerd in de app. Mocht je actief lid zijn, dan staat op de home-page ook je wedstrijdprogramma op je homepage.

Er zijn echter nog veel meer opties. Zo kun je ook meer zaken volgen behalve je eigen team. Dat hoeven zelfs niet per se teams te zijn van Prinses Irene. Dat doe je door in het menu
naar het kopje zoeken te gaan. Je komt dan op een zoekscherm uit.

Augustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshotAugustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshotAugustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshotJe kunt kiezen om op vereniging te zoeken, of team, persoon of zelfs accommodatie. Zodra je hetgeen hebt gevonden wat je wilde hebben, klik je er op. Om er voor te zorgen dat je ook deze informatie op je homepage tijdlijn komt te staan, wil je deze onder je favorieten zetten. Dat doe je door op het sterretje te klikken.

Augustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshotAugustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshotHier rechts zie je het verschil tussen (nog) geen favoriet – namelijk een leeg sterretje – en wél favoriet – een licht gekleurd sterretje. Als je nu terug naar je homepage gaat (dat doe je door naar het menu te gaan en op Home te klikken), zul je zien dat deze favorieten onderin de balk komen te staan. Zo kun je heel handig door je favorieten heen scrollen.

Augustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshotAugustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshotHeb je liever de favorieten onder een andere volgorde? Geen probleem. Dat kun je eenvoudig wijzigen in het menu. Ga naar favorieten, klik op de drie horizontale streepjes naast de ‘favoriet’ en sleep het naar de gewenste plek in de lijst (en vergeet het niet op te slaan!).

Augustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshotAugustus - artikel KNVB en KNKV-app - screenshotDoordat je de teams volgt, krijg je vanuit de (voetbal.nl- of Korfbal.-)app regelmatig ook push-berichten bij wijzigingen of gebeurtenissen. Vind je dat vervelend? Je kan deze eenvoudig uitschakelen door in het menu te kiezen voor instellingen. Scroll naar beneden en klik op push-instellingen. Nu kun je simpelweg per team kiezen waar je wel of geen melding van wilt krijgen.

Dit was een artikel waar de beginselen van de app worden uitgelegd. De app heeft nog veel meer mogelijkheden. Klik en scroll er door heen en je zult zien wat voor leuke informatie je er uit kunt halen. Heb jij een vraag over de app? Stel ‘m vooral via de facebook-pagina of stuur een e-mail. We kunnen je altijd helpen en misschien wijden we er zelfs weer een artikel aan!

Wil je wat meer weten over de privacy-instellingen op de app? Lees dan vooral dit artikel nog eens door of kijk naar onderstaande video.

Bron: Beeld: KNVB

app knkv knvb korfbal. voetbal.nl wijzer op het web