Seizoen met derbies en studenten

2 augustus 2019 22:00

Webredactie

De KNVB is achter de schermen druk bezig met de laatste loodjes omtrent komend voetbalseizoen. 15 juli zijn de competitie-indelingen gemaakt en voor de teams in de bekercompetitie is nu ook bekend gemaakt wat het wedstrijdprogramma is. Het gehele speelschema voor komend seizoen is voor alle teams op 18 augustus beschikbaar in de voetbal.nl-app en wordt dan ook automatisch bijgewerkt op de website. Als webredactie bieden we graag alvast een sneakpreview op wat er komen gaat dit seizoen, zodat de supporters alvast voorbereid het wedstrijdprogramma tegemoet zien. Daarom zetten we in dit artikel de competitie-indeling van Heren 1 en Vrouwen 1 voor je op een rijtje.

HEREN 1
Voor Heren 1 ziet het bekerprogramma er als volgt uit:

1 september

Spero 1

Elst

8 september

SC Bemmel 1

15 september

Woezik 1

Wijchen

Zoals gezegd wordt het totale wedstrijdprogramma later bekend gemaakt, maar de competitie-indeling (oftewel: de tegenstanders) van Prinses Irene 1 zijn wel al bekend. Hieronder op alfabetische volgorde, met plaatsnaam:

Berghem Sport 1

Vierlingsbeek

Volkel 1

Volkel

Bij Heren 1 is afgesproken dat alle wedstrijden in de reguliere competitie om 14.30 uur beginnen. Alleen bij hoge uitzondering kan hier nog van af worden geweken en natuurlijk zal dit dan worden gecommuniceerd. In de beker wijkt Heren 1 ook maar één keer van deze tijd op en wel bij de eerste bekerwedstrijd. Dan wordt er om 14.00 uur al afgetrapt in Elst tegen Spero 1.

We kunnen zien dat Heren 1 weer een mooi wedstrijdprogramma tegemoet kan zien, met vele derbies. Het is natuurlijk jammer dat de mannen vorig seizoen zijn gedegradeerd, maar daardoor lijkt de kersverse nieuwe coach van de Van Tilburg-boys, Erik Meulendijk, wel wedstrijden voor terug te krijgen die van oudsher veel publiek trekken.

VROUWEN 1
Voor Vrouwen 1 is het gehele wedstrijdprogramma al bekend, zij vallen voor de KNVB net in een andere klasse en (daarmee) publicatieschema. Op voetbal.nl is het wedstrijdprogramma geheel in te zien. Ook van hen zullen we kort de competitie-indeling (met plaatsnaam en voorkeurspeeltijd) op een rij zetten:

Antibarbari VR1

VDZ VR1

Arnhem

14.00u

Ook Prinses Irene Vrouwen 1 speelt komend seizoen een klasse lager, omdat in de nacompetitie helaas degradatie niet voorkomen kon worden. De dames reizen komend seizoen een aantal keer af richting Gelderland. Er zijn drie opvallende buitenbeentjes in deze klasse als we kijken naar de locatie, te weten Antibarbari (Rotterdam), Bekkerveld (Heerlen) en Hontenisse (Kloosterzande). Vooral bij de uitwedstrijd tegen Hontenisse op 1 december zullen de dames de avond ervoor vroeg in bed liggen. Die wedstrijd begint namelijk om 10.30 uur en er zal van te voren moeten worden afgereisd naar Zeeuws-Vlaamse Kloosterzande!
Een ander opvallend gegeven is dat er in deze klasse een aantal studentenvoetbalvereningingen actief zijn, te weten Antibarbari (Rotterdam dus), NSVV FC Kunde (Nijmegen) en VDZ (Arnhem).

Op de voetbal.nl-app zijn ook de overige competitie-indelingen te vinden. Later deze week wordt er ook op deze website een artikel gewijd aan de andere seniorenelftallen en hun competitie. Houd daarom voor de laatste updates deze website en de voetbal.nl-app in de gaten!

Pssst! Heb jij de voetbal.nl-app (of korfbal-app) nog niet geïnstalleerd, maar wil je wel op de hoogte blijven van al het nieuws van jouw favoriete (Prinses Irene) team? Houd dan de website ook in de gaten. Komende week beginnen we met een korte serie over het gebruik van deze apps.
Bron: Beeld: Teun Bevers (bewerkt)

2019-2020 Competitie indeling H1 Start nieuwe seizoen Voetbal Vr1