Zaalcompetitie weer van start voor korfbalsters

10 november 2023 16:45

Zondag begint de zaalcompetitie weer voor de korfbalsters. Vorig jaar zijn de dames gedegradeerd naar de hoofdklasse en daar zullen ze nu hun eerste wedstrijd spelen tegen Altior. In de veldcompetitie speelt Altior ook hoofdklasse, waarin ze tot nu toe alle wedstrijden hebben gewonnen.

In de hoofdklasse spelen dit seizoen 12 teams, verdeeld over 2 poules. Begin februari zal de stand in die poules duidelijk zijn en dan gaan, afhankelijk van de stand, wedstrijden plaatsvinden tussen gelijkgeëindigde teams uit de beide poules.
In de zaalcompetitie ligt het speltempo beduidend hoger dan op het veld. De dames krijgen in het zaalseizoen weer te maken met de schotklok. Hierbij moet de korf binnen 25 seconde geraakt worden. Hier hebben de dames afgelopen weken weer flink mee geoefend.
Saar de Mol uit de E1 zal aanstaande zondag pupil van de week zijn. Het zal een spannende wedstrijd worden dus alle support is van harte welkom om Saar en de korfbalsters aan te moedigen in De Overbeek in Nistelrode. Hier zal scheidsrechter M. Oerlemans om 11:00 uur de wedstrijd starten.