Belangrijke wedstrijd voor korfbalsters

18 mei 2023 23:00

Na een mooie overwinning afgelopen zondag staat er aanstaande zondag wederom een belangrijke wedstrijd op het programma voor onze korfbalsters.
Zondag mogen de dames afreizen naar Luyksgestel om het daar op te nemen tegen Stormvogels. In de Hoofdklasse is Oranje Wit al kampioen geworden, maar de tweede plaats bemachtigt ook het felbegeerde ticket om volgend jaar in de Topklasse te spelen. Prinses Irene speelde al jaren op het hoogste niveau van het Nederlands dameskorfbal, maar helaas degradeerde ze vorig jaar. Na een seizoen waar diverse nieuwe speelsters een vaste plek binnen het eerste kregen en er ondanks het harde werk in de zaal (onterecht) gedegradeerd werd zou promotie een mooie afsluiting zijn van het seizoen. De korfbalsters hebben nog alles zelf in de hand en dienen de laatste twee wedstrijden van dit seizoen te winnen.

De tegenstander van aanstaande zondag doet ook nog mee in de strijd om een tweede plek, dus dat belooft een spannende wedstrijd te worden. Prinses Irene en Stormvogels troffen elkaar dit seizoen al drie keer. De eerste wedstrijd op 16 oktober 2022 werd door Prinses Irene gewonnen met 8-6. Vervolgens trok een iets wat gehavend Prinses Irene met 19-7 aan het kortste eind. De laatste wedstrijd eindigde in 12-11 in het voordeel van Prinses Irene. De ploegen zijn dus zeer aan elkaar gewaagd.
In de huidige competitie lijkt Stormvogels in een positieve flow te zitten. De laatste drie wedstrijden wisten ze dan ook allemaal te winnen. Prinses Irene is dus gewaarschuwd en zal fel aan de wedstrijd moeten beginnen. Wij hopen dat er veel supporters, in het oranje, afreizen naar Luyksgestel om de dames naar de overwinning te juichen. De wedstrijd begint om 13.00 onder leiding van P. Janssen.