Be Quick 3- Prinses Irene 2 16-15

17 maart 2019 18:15

Rita Pater

Na in de thuiswedstrijd nipt met 11-12 te hebben verloren van Be Quick 3, lukte het ook vandaag niet om de puntjes over de streep te trekken; de wedstrijd ging verloren met 16-15.

Na een flitsende start van Be Quick én veel fouten aan onze kant lukte het pas aan het eind van de 1e helft om een beetje grip op de wedstrijd te krijgen. Be Quick zorgde voor een snelle 2-0 op het scorebord. Anne kon tegenscoren uit een korte kans. Be Quick scoorde uit een korte kans en Esther wist uit een strafworp, waar er nog vele van volgden vandaag, de 3-2 te maken. Daarna was het Be Quick die de touwtjes in handen had en 4x op rij wist te scoren. Kort voor rust konden Esther uit een strafworp en Nora uit een korte kans weer iets terugdoen en de stand naar 7-4 te brengen. In de slotminuut van de 1e helft bepaalde Be Quick de ruststand op 8-4.
In de rust werd door Eric nogmaals aangehaald dat er meer discipline in het veld nodig is om mee te kunnen doen voor de punten. Dus tijd nemen en zoeken naar goede mogelijkheden om te scoren. In de 2e helft stond er een Prinses Irene die keihard werkte voor iedere bal. Het was niet allemaal goed, maar er werd in ieder geval geknokt voor de punten. Dit wierp zijn vruchten af in de stand. Be Quick scoorde de 9-4, maar Esther scoorde direct tegen uit een korte kans. Be Quick wist een doorloopbal te benutten en Carlijn deed voor ons hetzelfde. Lisan scoorde van ver de 10-6. Be Quick wist toch weer een verschil van vijf op het scorebord te brengen door te scoren uit een korte kans. Daarna wisten de oranje dames 3x achtereen het gele mandje te treffen. Esther en Anne beiden uit een korte kans en Nora met een mooie doorloopbal. Be Quick scoorde van ver de 12-9. De laatste 15 minuten resulteerde ons aanvalspel in fouten aan de zijde van Be Quick. De scheidsrechter moest maar liefst 4x de bal op de stip leggen, die zowel door Esther als Nora allemaal koelbloedig werden benut. Met de eerste score uit de 4 stippen zorgde Esther voor de 12-10. Be Quick scoorde van ver de 13-10. Nora met een stip de 13-11 en door een korte kans van Esther en een doorloopbal van Carlijn kwamen we op een verdiende 13-13. De laatste minuten werd er om en om gescoord. Be Quick van ver de 14-13 en Nora weer uit een stip de 14-14. Be Quick uit een stip de 15-14 en Esther uit een stip de 15-15. Helaas trok Be Quick de overwinning over de streep door in de laatste minuten de winnende treffer te scoren.
Jammer meiden. Hard gewerkt, zeker in de 2e helft. Korfballen met nog wat meer geduld gaat ons zeker meer punten opleveren.

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (7x), Robin van de Boom, Sanne Pluk, Lina van Dijk, Anne Schouten (2x), Nora Schouten (4x), Lisan Mikkers (1x), Marleen Thijssen
Wisselspeelsters: Carlijn van de Ven (1x), Lindy Exters, Lizan Kerkhof