DSV 2 - Prinses Irene 2 11-13

10 februari 2019 16:30

Rita Pater

In een goede én sportieve wedstrijd wisten de Prinses Irene dames vandaag als een mooi collectief te bewerkstelligen dat de punten mee naar Nistelrode werden genomen. De wedstrijd werd gewonnen met 11-13.

Er werd scherp gestart door onze dames. Lina kwam meteen heel mooi vrij door en rondde haar doorloopbal keurig af. DSV wist van ver 2x tegen te scoren. Door uitstekend de aanvallen uit te spelen wisten we 6x achtereen het gele mandje te treffen; Lisan met een doorloopbal, Lina een korte kans, Esther een strafworp, Anne een vrije worp, weer de snelle Lisan met een doorloopbal en Esther uit een korte kans. Zo stonden we na 12 minuten spelen al op een voorsprong van 2-7. In de fase hierna kwam DSV wat beter in de wedstrijd, mede doordat wij de vele kansen niet wisten te benutten. DSV wist 4x raak te schieten en wist de achterstand weer te verkleinen naar 1 doelpunt. Esther scoorde uit een korte kans de 6-8. Voor rust wist DSV nog 1x raak te schieten van ver, zodat we met een 7-8 voorsprong gingen rusten.

Ook na rust kwamen beide ploegen goed uit de kleedkamer wat een mooie spannende 2e helft opleverde. DSV boog de achterstand om naar een voorsprong van 9-8. Esther was  loepzuiver en scoorde wederom uit een strafworp de gelijkmaker. DSV kwam weer op voorsprong 10-9. Anne zorgde met een score, uit een uitstekend genomen vrije worp, dat we weer langszij kwamen. DSV wist weer op voorsprong te komen. Maar met keihard werken en een paar tactische omzettingen met onze wisselspeelsters zorgden we voor een mooi slotstuk van de wedstrijd. Esther scoorde haar 5e van de middag en zette ons weer op een gelijkspel. Nora was uiteindelijk de matchwinner door 2x achter elkaar haar tegenstandster op het verkeerde been te zetten en ons naar een eindstand van 11-13 schoot.
Meiden een hele goeie wedstrijd gespeeld en echt als team keihard gewerkt en voor deze mooie overwinning gezorgd.
Vera Ruijs sen 3 en Meike van Doorn A1 maakten ons team vandaag compleet en vielen beiden in een hele spannende fase van de wedstrijd zeer nuttig in. Meiden bedankt dat jullie erbij waren!

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (5x), Lina van Dijk (2x), Lizan Kerkhof, Carlijn van de Ven, Anne Schouten (2x), Nora Schouten (2x), Lisan Mikkers (2x), Robin van de Boom
Wisselspeelsters: Marleen Thijssen, Vera Ruijs, Meike van Doorn