Prinses Irene 2- Be Quick 3 11-12

13 januari 2019 16:30

Rita Pater

Qua stand stond vandaag de nummer 1 in de ranglijst Be-Quick3 tegen de nummer 2 Prinses Irene 2 op het programma.
Feit was dat wij tot nu een gemakkelijker programma hadden gehad dan Be Quick, dus we wisten dat we vol aan de bak moesten om de punten in Nistelrode te houden. Het werd een spannende strijd waar helaas Be Quick uiteindelijk met 1 doelpunt verschil, 11-12, de overwinning mee naar Nuland wist te nemen.

We begonnen nerveus aan de wedstrijd, maar ook Be Quick had moeite om het gele mandje te vinden. Pas na 14 minuten wist Be Quick de score te openen en te scoren uit een vrije worp. Meteen daarna waren het Lina met een mooie doorloopbal en Nora met een afstandsschot die ons de voorsprong brachten. Be Quick begon echter ook beter te draaien en wist 3x achtereen te scoren 2-4. Onze dames gaven zich echter niet gewonnen en Anne, met twee mooie scores uit een korte kans en vrije worp, wist de stand weer gelijk te trekken. Door fouten aan onze zijde wist Be Quick kort voor rust op een voorsprong van 4-6 te komen.
Na rust sloegen ze een gaatje van drie doelpunten. Nora scoorde van ver en verkleinde de achterstand weer naar twee. Dat Be Quick duidelijk een meer ervaren ploeg is dan wij lieten ze vanmiddag zien. Ieder foutje dat we maakten werd pijnlijk afgestraft en Be Quick gaf ons niet meer de kans om langszij te komen. Be Quick scoorde de 5-8. Carolien zette hier een score tegenover met een schot van ver. Be Quick wist weer 2x op rij te scoren uit korte kansen. Esther verkleinde de achterstand weer naar drie doelpunten door een goed genomen vrije worp binnen te schieten. Be Quick scoorde echter ook rustig door en zette de 7-11 op het scorebord. Anne wist haar derde doelpunt van deze middag binnen te schieten. En weer was het Be Quick die de marge weer veilig op vier doelpunten bracht. De laatste minuten waren voor de Prinses Irene dames, die er alles aan deden om een punt in Nistelrode te houden. Door scores van Laura uit een strafworp, een afstandsschot van Lina en een strafworp van Evy kwamen we nog akelig dichtbij, maar helaas niet voldoende om met een gelijkspel af te kunnen sluiten.
Helaas meiden, hard gewerkt! Als we onze foutjes eruit kunnen krijgen gaan we ook dit soort wedstrijden in de toekomst winnend afsluiten.
Laura, Marina en Evy bedankt dat jullie vandaag wissel bij ons wilden zijn!
Opstelling en scores:
Esther van Venrooij (1x), Robin vd Boom, Lizan Kerkhof, Lina van Dijk (2x), Anne Schouten (3x), Nora Schouten (2x), Marleen Thijssen, Lisan Mikkers
Wissels: Carolien van Santvoort (1x), Evy van de Akker (1x), Marina van Venrooij, Laura vd Ven (1x)