Klick 2- Prinses Irene 2 6-19

16 december 2018 14:30

Rita Pater

In een witte wereld vertrokken we al vroeg in de ochtend naar Wanroij om onze wedstrijd te spelen tegen Klick 2. Na wederom een ijzersterke start werd Klick met 6-19 aan de zegekar gebonden.

Door blessures bij 1 en 2, begon Mae Gevers van het derde team vandaag bij ons in de basis. Zij gaf meteen haar visitekaartje af door in de 1e minuut al de 0-1 binnen te schieten. Klick scoorde de gelijkmaker, maar de Prinses Irene dames lieten even zien waarvoor ze gekomen waren; namelijk winnen! Binnen 5 minuten stond er een voorsprong van 1-5 op het bord door scores van Nora met een afstandsschot, Anne een vrije worp en Esther 2x uit een vrije worp en een korte kans. Na deze flitsend start volgde er een fase dat er goed gekorfbald werd, maar de scherpte werd gemist om alle kansen die er waren goed af te ronden. Het duurde maar liefst zestien minuten voordat er weer werd gescoord. Lisan wist uit een doorloopbal de 1-6 te scoren en meteen daarna was het Anne die uit een doorloopbal de 1-7 maakte en Mae de 1-8 met een mooi afstandsschot. Kort voor rust scoorde Esther de 1-9 uit een vrije worp en Klick wist hun 2e doelpunt te maken voordat we gingen rusten.
Na rust maakte Klick de 3-9 uit een strafworp, maar daarna was het weer oranje wat de klok sloeg. Lina met een afstandsschot van heel ver, Esther weer uit een vrije worp, 2x Nora uit een korte kans, en Esther van afstand die voor de 3-14 zorgde. Klick wist het gele mandje ook te treffen en maakten 4-14. Ons vizier was echter gericht op 20 doelpunten dus gingen we verder met het uitbouwen van de score. Lisan met een afstandsschot, Anne uit een vrije worp en weer Esther 2x uit een korte kans de 4-18. Klick wist nog 2x raak te schieten van ver, maar Lina zorgde voor de mooie einduitslag van 6-19 met een fraai afstandsschot.
Meiden een mooie wedstrijd en goed doorgegaan ondanks de geringe tegenstand. Groot pluspunt tov de seizoenstart is dat steeds meer meiden gemakkelijk scoren. Mae een prima partij in de basis gespeeld en ook Josje Reijnders uit de A1 prima ingevallen als wissel; meiden super bedankt dat jullie erbij waren vandaag.
Pas op 13 januari is de eerstvolgende competitiewedstrijd thuis tegen Be Quick 3. In de tussentijd vanmiddag lekker feesten op de foute kersttruienparty in de kantine én allemaal hele fijne feestdagen toegewenst!

Opstelling en scores:
Esther van Venrooij (7x), Mae Gevers (2x), Lizan Kerkhof, Lina van Dijk (2x), Anne Schouten (3x), Nora Schouten (3x), Marleen Thijssen, Lisan Mikkers (2x)
Wisselspeelsters Robin vd Boom, Josje Reijnders, Carolien van Santvoort