Prinses Irene 2 - Bladella 2

14 januari 2018 17:30

Rita Pater

In de wedstrijd tegen de altijd lastige tegenstander Bladella 2 wisten de dames van Prinses Irene 2 ook vandaag hun ongeslagen reeks voort te zetten. De wedstrijd werd met een uitslag van 15-8 winnend afgesloten.

Bladella 2 uit Bladel vertoeft in de onderste regionen van de res. hoofdklasse. De ploeg maakt het echter menig tegenstander lastig en ze verliezen hun wedstrijden dan ook bijna allemaal met een miniem verschil.
Ook vandaag startten ze sterk en wisten ons in de eerste minuten op een 0-2 achterstand te zetten. Lotte wist na 7 minuten voor het eerst de korf te treffen met een goed genomen doorloopbal. Bladella zette hier echter direct weer een score tegenover uit een korte kans. Hierna stelden de Prinses Irene meiden orde op zaken. Esther was 2x loepzuiver in de toegekende vrije worpen en Marleen zette ons voor het eerst vandaag op een voorsprong 4-3. Bladella kwam nog 1x langszij en scoorde ook uit een vrije worp. In de laatste 10 minuten van de eerste helft was Prinses Irene duidelijk de bovenliggende partij. Esther wist wederom 2x achtereen te scoren uit een korte kans en een strafworp. Marleen maakte er uit een korte kans de 7-4, Anke scoorde een prachtig afstandsschot en Esther benutte wederom een strafworp en bracht de ruststand op een 9-4 voorsprong.
Meteen na rust konden we helaas de goede laatste 10 minuten van de eerste helft niet doorzetten. Bladella scoorde 9-5 en Lotte scoorde een mooi afstandsschot 10-5. Wederom was het Bladella die 2x de korf wist te treffen en kroop wat dichterbij 10-7. Echter net als in de eerste helft waren we ook de laatste 10 minuten van de 2e helft duidelijk de betere ploeg en wisten Esther, met maar liefst haar 6e doelpunt vandaag, Lotte 2x (ook 4x trefzeker in deze wedstrijd en Lizelle met een afstandsschot de voorsprong uit bouwen naar 14-7. Bladella wist nog 1x te scoren uit een afstandsschot en Marleen, die vandaag een zeer sterke wedstrijd speelde, wist ook haar 3e doelpunt te scoren. Eindstand kwam hiermee op 15-8. Knap gedaan meiden!

Opstelling en scores:
Esther van Venrooij (6x), Lina van Dijk, Lizan Kerkhof, Lizelle van Zutphen (1x), Lotte Wilbers (4x), Carolien van Santvoort, Marleen Thijssen (3x), Anke van Leuken (1x)

Wisselspeelsters: Robin van de Boom, Anne Schouten