Prinses Irene 2 hard geknokt voor de laatste punten

18 maart 2024 10:00

Ondanks dat de meiden van Prinses Irene 2 nergens meer voor speelden, waren zij vandaag, tijdens de laatste wedstrijd van de binnencompetitie tegen Dakos 2, gebrand om de punten mee naar Nistelrode te nemen. Dit was dan ook gedurende de hele wedstrijd te zien. Echter gaven zij in de laatste minuten de voorsprong weg en eindigde de wedstrijd in een 13-12.

Om 11:15 uur werd het startsein gegeven door W. de Rooij. Aan het begin van de wedstrijd wist Prinses Irene goed onder de druk van Dakos uit te spelen en creëerden ze goede kansen. Dit resulteerde dan ook in mooie doelpunten van onder andere Jasmijn en Sam A. Na tien minuten stonden ze dan ook al voor met 2-5. Hierna kwam Dakos in de wedstrijd en verkleinden ze weer de voorsprong. De teams gingen de rust in met een stand van 7-8.

In de rust werd aangegeven door coach Lizelle dat het belangrijk was om het spel van de eerste tien minuten weer op te pakken. Ze moesten focussen op hun eigen spel, en zich niet laten misleiden door de tegenstander en de scheidsrechter. Met een goede peptalk begonnen ze aan de tweede helft.
Dat Dakos ook graag de punten thuis wilden houden, was goed te zien. Zij scoorden het eerste doelpunt waarna de wedstrijd weer helemaal open lag met een gelijke stand van 8-8. Vanaf dat moment scoorden de ploegen om en om en wisten ze goed de spanning in de wedstrijd te houden. Gelukkig wisten de dames uit Nistelrode elke keer weer iets terug te doen en gooiden Jasmijn, Lotte, Merel en Mae de bal door het mandje. Tot in de laatste minuten was de wedstrijd nog niet besloten. Bij een stand van 12-12 wist Dakos helaas in de laatste twee minuten nog een keer te scoren, waardoor de wedstrijd eindigde in winst voor Dakos met een eindstand van 13-12.

Ondanks het verlies toch een goede wedstrijd gespeeld! Vanaf volgende week zullen de dames zich gaan voorbereiden op de tweede helft van de buitencompetitie waarin ze hard moeten gaan knokken voor handhaving in de Topklasse.

Opstelling:
Emma ten Bhömer (3), Josje Reijnders (1), Carlijn van de Ven, Sam van der Doelen, Debra Ruijs, Merel van Roosmalen (2), Sam van den Akker (2), Jasmijn van der Pas (2).

Wissels: Mae Gevers (1), Lotte Toonen (1)