Prinses Irene 2 - De Peelkorf 2

29 januari 2024 12:30

Afgelopen wedstrijd mochten de dames van Prinses Irene 2 het opnemen tegen De Peelkorf 2. Ondanks dat deze ploeg bovenaan staat in de competitie, was de vorige wedstrijd tegen deze ploeg enorm spannend. Daarom beloofde dit een strijdlustige wedstrijd te worden.

Om 11:30 u werd het startsein gegeven door J. van Zoggel. Aan het begin van de wedstrijd was al te zien dat de ploegen aan elkaar gewaagd waren. Peelkorf was de eerste die wist te scoren. Kort daarna maakte Emma ten Böhmer het weer gelijk. De twee ploegen bleven om en om scoren. Bij Prinses Irene wisten Debra Ruijs, Lotte Toonen en nogmaals Emma ten Böhmer het mandje te vinden. Zo was de stand na 10 minuten 4-4. Josje Reijnders zorgde hierna voor een voorsprong voor Prinses Irene door een afstandsschot te scoren. In de laatste periode van de eerste helft wisten ook Carlijn van de Ven en Debra Ruijs nog een afstandsschot te scoren. Echter lukte het de Peelkorf steeds om goed bij te blijven, waardoor we de rust in gingen met een tussenstand van 7-7.

In de tweede helft begonnen de dames van Prinses Irene sterk, Debra Ruijs en Jasmijn van der Pas scoorden een afstandsschot waarmee de dames op voorsprong kwamen. Hierna scoorde Peelkorf weer. Vervolgens wist Mae Gevers een vrije worp mooi af te ronden. De dames stonden hiermee op 10-8 voorsprong. Helaas werden er in de laatste minuten van de wedstrijd veel slordige fouten gemaakt door de dames van Prinses Irene. Peelkorf greep deze kans en wist terug te komen. Peelkorf wist nog vier keer te scoren en dit zat er voor Prinses Irene niet meer in. Hiermee werd de wedstrijd alsnog afgefloten met een eindstand van 10-12.

Volgende week spelen de dames van Prinses Irene 2 thuis tegen Vios/Spes om 11:00 u in sporthal de Overbeek.

Opstelling:
Emma ten Bhömer (2), Josje Reijnders (1), Mae Gevers (1), Carlijn van de Ven (1), Sam van der Doelen, Debra Ruijs (3), Noëlle Waals, Merel van Roosmalen

Wissels: Sam van den Akker, Jasmijn van der Pas (1), Lotte Toonen (1)