Nipt verlies voor Senioren 2

22 januari 2024 11:30

Afgelopen zondag stond de wedstrijd tegen KVC 2 op de planning. Voor beide teams zijn de punten belangrijk om te handhaven in de reserve hoofdklasse. De wedstrijd stond onder leiding van L. van der Heijden.

De dames van Prinses Irene 2 startten niet scherp aan de wedstrijd.  Hierdoor kon KVC 2 op een 3-0 voorsprong komen. De dames van KVC maakten veel overtredingen waar 2 strafworpen en 1 vrijeworp voor Prinses Irene uitkwamen. Deze werden goed benut door Emma ten Bhömer, Noëlle Waals en Jasmijn van der Pas. Voor de rust wist KVC er nog twee doelpunten in te leggen en zo was de stand bij rust 5-4 in het voordeel van KVC.

Na een peptalk ik de rust, startten we aan de tweede helft. Deze begon goed voor de dames van Prinses Irene. Door het benutten van een korte kans door Sam van der Doelen en een vrijeworp van Emma ten Bhömer kwamen de meiden weer op een gelijke stand van 6-6. Maar KVC wist onze fouten goed af te straffen en maakte nog 3 doelpunten, waardoor de stand op 9-6 kwam. Door een ver afstandsschot van Jasmijn van der Pas was het nog maar 2 doelpunten verschil. Ook wisselspeelster Maurie Verstegen wist een mooi afstandsschot binnen te leggen. Maar het was niet genoeg om de punten mee naar Nistelrode te nemen. De wedstrijd werd afgefloten bij een stand van 12-10.

Volgende week spelen de dames van 2 tegen de Peelkorf 2 thuis in zaal 't Vijfeiken in Heesch om 11:30 uur. Zij gaan er alles aan doen om de punten thuis te houden.

Opstelling:
Emma Ten Bhömer (3),  Mae Gevers, Carlijn van de Ven, Sam van de Akker, Sam van der Doelen (1), Debra Ruijs (2), Noëlle Waals (1), Jasmijn van der Pas (2)

Wissels: Lotte Toonen, Kim van Schijndel, Maurie Verstegen (1)