Spannende wedstrijd voor het tweede team

16 januari 2024 9:45

Afgelopen zondag stond er een spannende wedstrijd op het programma voor het tweede team. De wedstrijd werd thuis gespeeld tegen DAKOS 2. Beide teams strijden voor een hogere plek op de ranglijst. De wedstrijd was onder leiding van A.J. Volkers.

Wat een goed begin leek voor Prinses Irene met al in de eerste minuut een 1-0 voorsprong door Carlijn van de Ven, veranderde al snel in een achterstand van 1-5. DAKOS 2 wist geregeld van een flinke afstand een doelpunt te maken. Prinses Irene wist dat zij aan de bak moesten om de stand weer recht te trekken. Beide ploegen waren erg aan elkaar gewaagd en gaven geen van beide op. De meiden van Prinses Irene wisten uiteindelijk iets terug te doen en maakten het gat weer iets kleiner door een afstandsschot van Jasmijn van der Pas. Gedurende de eerste helft gingen beide partijen voor de bal en wilden beide teams aan het langste eind trekken. Prinses Irene 2 heeft in de eerste helft nog flink geknokt voor een kans op een voorsprong en ze gingen de rust in bij een stand van 6-7.

De tweede helft van de wedstrijd verliep moeizaam voor beide partijen. Zowel Prinses Irene als DAKOS was op zoek naar een doelpunt. Pas na 12 minuten spelen in de tweede helft wist Prinses Irene de aansluiting te maken naar 7-7 door een schot van Lotte Toonen. De meiden van Prinses Irene kregen de moed om de stand door te trekken. Helaas wist DAKOS hier snel een antwoord op te geven en trok de stand weer naar zich toe. De teams bleven strijden voor de punten. Door goed samenspel van Prinses Irene wist Debra Ruijs nog een mooie kans te scoren. Hierdoor werd de stand weer gelijk. In de tweede helft is er door beide teams tot in de laatste minuten gestreden. Hier en daar hebben de teams nog weten te scoren, maar na het laatste fluitsignaal was het DAKOS die aan het langste eind trok. De wedstrijd werd afgefloten met een eindstand van 9-10.

Volgende week spelen de dames van Prinses Irene 2 uit tegen KVC 2 om 12:25 u. Tegen deze tegenstanders zijn ze het seizoen begonnen met een overwinning van 9-5. De dames gaan er alles aan doen om ook nu de punten mee naar Nistelrode te nemen.