Overwinning voor ons 2e team!

4 december 2023 17:30

Vandaag stond Prinses Irene 2 om 11.00 uur klaar om de wedstrijd tegen Rooi 2 te spelen. In de rust stond Prinses Irene met 1 punt achter, maar in de tweede helft kwamen ze weer goed terug. Prinses Irene 2 won de wedstrijd met 12-8 en de punten bleven in Nistelrode.

De wedstrijd werd gespeeld onder leiding van S. Katelaan. In de eerste minuut wist Laura gelijk het eerste doelpunt van de wedstrijd te maken. Rooi kwam hierop direct terug met een afstandsschot en scoorde daarna nog twee keer en zo kwamen zij voor te staan met 1-3. Uit de aanvallen van Prinses Irene kwamen veel goede kansen waar drie mooie doelpunten uitkwamen. Onze dames stonden weer met 4-3 voor. De meiden waren goed aan het verdedigen, maar toch wist Rooi er voor de rust nog twee te maken en gingen we de rust in met een 4-5 achterstand.

De meiden kregen in de rust een goede peptalk om de punten in Nistelrode te houden. In de eerste minuut scoorde Sam met een mooie korte kans. Jasmijn en Anouk volgden met twee goede schoten en nu stond Prinses Irene weer met 7-5 voor. Rooi scoorde met een korte kans om het gat te verkleinen, maar dit lieten de speelsters van 2 niet gebeuren. Emma en Noëlle scoorden nog twee keer en toen was de stand 9-6. De meiden waren goed aan het verdedigen, maar toch wist Rooi er eentje in te gooien. Prinses Irene scoorde 3 keer en maakte de voorsprong op Rooi groter. Rooi wist er in de laatste minuut nog een in te gooien en daarna werd de wedstrijd afgefloten. Prinses Irene 2 won de wedstrijd uiteindelijk met 12-8.

Prinses Irene 2 speelt a.s. zondag 10 december om 13:30 uit tegen Swift (V)/HBSV 2. De meiden gaan nog goed trainen om de punten zondag mee naar Nistelrode te nemen.

Opstelling: Emma ten Bhömer (2), Noëlle Waals (1), Sam vd Akker (3), Jasmijn vd Pas (2), Sam vd Doelen, Laura vd Ven (2), Anouk van Grunsven (2)

Wissels: Lotte Toonen, Fleur Huberts