Altior 2 - Prinses Irene 2

16 oktober 2023 9:30

Afgelopen zondag nam Prinses Irene 2 het op tegen Altior2. In de eerste helft waren de teams gewaagd aan elkaar en liep het gelijk op. In de tweede helft kwam Altior sterker uit de kleedkamer. Uiteindelijk werd de wedstrijd afgefloten met 10-9.

Om 13:00 u begon de wedstrijd onder leiding van I. Vd Wijst. De meiden uit Nistelrode kwamen in de eerste minuut al op 1-0 achterstand door een truc bal van Altior. Na 5 minuten scoorde Prines Irene de 2-1 door een mooi afstandsschot van Jasmijn. De stand in de eerste helft liep gelijk op door mooie doelpunten van Merel, Guusje en Esther hierdoor gingen we de rust in met een kleine achterstand van 5-4.

Tijdens de rust kregen we een goede peptalk van Coach Lizelle. In het begin van de 2e helft startten de meiden niet scherp en kwamen ze achter met 4 doelpunten verschil en was het 9-5. Door een tactische wissel werd Esther ingezet in de aanval aan de kant van Prinses Irene 2. Hierna werden er goede kansen gecreëerd en deze werden goed benut door Guusje, Debra en Merel. Hierdoor kwamen de meiden weer terug met 10-9. Helaas was het niet genoeg om de punten mee naar Nistelrode te nemen.

Dit was de laatste veldwedstrijd van de eerste helft van het buitenseizoen. De meiden hebben nu eerst een weekje vakantie. Daarna gaan ze zich klaarmaken voor het zaalseizoen.

Opstelling: Emma ten Bhömer, Guusje vd Brand (3), Jasmijn vd Pas (2), Merel van Roosmalen (2) Debra Ruijs (1), Carlijn vd Ven, Sam vd Akker, Sam vd Doelen
Wissels: Noëlle Waals, Esther van Venrooij (1)