PRINSES IRENE 2 - DAKOS 2

9 oktober 2023 10:30

Afgelopen zondag moest Prinses Irene 2 tegen Dakos 2. In de eerste helft kwam Dakos voor met twee punten verschil. Uiteindelijk won Prinses Irene de wedstrijd met een spannende tweede helft met 10-9 en zo hielden we de punten in Nistelrode.

Om 13:45 u begon de wedstrijd onder leiding van F.J.M. Reijckers. We kwamen in de derde minuut 0-1 achter maar gelukkig maakte Emma het gelijk met een mooi afstandsschot en werd het 1-1. Jasmijn maakte toen een mooie doorloopbal en zo kwamen we voor te staan met 2-1. Dakos kwam toen weer goed terug en maakte drie doelpunten en zo gingen we bij een stand van 2-4 de rust in.

Na een goede peptalk van onze coaches Lizelle, Stefan en Auke begonnen we weer vol goede moed aan de 2e helft. Zo werd de 3-4 gemaakt door Debra met een ver afstandsschot. Dakos wist toen dat ze toch weer flink aan de bak moesten en zij maakten 4 doelpunten waardoor Prinses Irene met 5 doelpunten achter kwam te staan. De meiden gaven de moed niet op en knokten voor elke bal waardoor Carlijn, Emma, Sam en Debra 5 doelpunten konden maken en we weer gelijk kwamen met Dakos. Met nog 6 minuten op de klok gaven beide teams niet op. Dakos maakte toen de 8-9 maar Prinses Irene die kwam gelijk weer terug toen Gaby en Debra allebei scoorden. De wedstrijd werd afgefloten en Prinses Irene 2 had de wedstrijd met 10-9 gewonnen.

Prinses Irene 2 speelt zondag 15 oktober om 13:00 uit tegen Altior 2 en ze gaan zich hier de komende week weer goed op voorbereiden. De meiden gaan er alles aan doen om ook dan weer de punten mee naar Nistelrode te nemen.

Opstelling: Emma ten Bhömer (2), Guusje vd Brand, Mea Gevers, Jill van Niftrik, Jasmijn vd Pas (1), Merel van Roosmalen, Debra Ruijs (4), Noëlle Waals.
Wissels: Carlijn vd Ven (1), Sam vd Akker (1), Gaby van Santvoort (1), Laura vd Ven.

Bron: Fotografie: Clemens van Santvoort