Ook korfbal 2 lijdt flinke nederlaag

25 september 2023 18:30

Vol goede moed werd er afgelopen zondag door de dames van Prinses Irene korfbal 2
gestart aan de wedstrijd tegen de Korfrakkers. Helaas schoten de Nistelrodese dames
tekort, waardoor de Erpse ploeg al gauw een niet in te halen voorsprong behaalde. De
wedstrijd werd verloren met een pijnlijke 5-12.

Om 13:30 uur startte de wedstrijd Prinses Irene 2 - Korfrakkers 2, onder leiding van scheidsrechter R. Landwier. Al in de eerste tien seconden leek de toon gezet, toen er in de eerste aanval van Prinses Irene al een doelpunt viel door Guusje. Helaas bleek dit achteraf de enige goal te zijn die de meiden in oranje tijdens de eerste helft maakten. Gedurende de eerste helft haalden de meiden niet het niveau en bleek de achterstand mentaal te groot om goede aanvallen op te zetten. Lisan Mikkers werd ingebracht om de snelheid van de aanval omhoog te halen. Met een tussenstand van 1-8 was het tijd voor de rust.

Na een kritische peptalk werd het spel herpakt. De verdediging stond sterk en ook de aanval werd verbeterd. Met de inbreng van wisselspelers Lizan Kerkhof en Anouk van Grunsven werd er hier en daar nog bijgesteld. Jill, Guusje, Anouk en Noëlle wisten gelukkig verschillende doelpunten te maken om dichter bij De Korfrakkers te raken. Helaas waren de tegenstanders al te ver uitgelopen om de voorsprong nog in te halen. De wedstrijd werd afgefloten op een eindstand van 5-12.

De korfbalteams zetten komende week dubbel in op de voorbereidingen, want zondag staat er weer een wedstrijd op de planning. Be Quick 2 - Prinses Irene 2, om 13:15 uur in Nuland. De hoogste tijd om de punten mee naar Nistelrode te nemen.

Opstelling: Guusje vd Brand (2), Merel van Roosmalen, Sam vd Akker, Carlijn vd Ven, Noëlle Waals (1), Debra Ruijs, Mae Gevers en Jill van Niftrik (1).

Wissels: Anouk van Grunsven (1), Lizan Kerkhof en Lisan Mikkers.

20230924-Prinses_Irene2-Korfrakkers2-01.jpg          20230924-Prinses_Irene2-Korfrakkers2-03.jpg

20230924-Prinses_Irene2-Korfrakkers2-05.jpg               20230924-Prinses_Irene2-Korfrakkers2-04.jpg

Bron: Fotografie: Clemens van Santvoort