Stormvogels 2 - Prinses Irene 2

21 mei 2023 12:30

Vandaag namen de meiden van Prinses Irene 2 het op tegen Stormvogels 2 in Luyksgestel. Ondanks het verlies van vorige keer waren de korfbalsters erop gebrand om vandaag te winnen en zo de kans op promotie te vergroten.

Stormvogels begon de wedstrijd sterk. Binnen de eerste tien minuten wisten zij twee strafworpen goed af te ronden. Hierna scoorden zij nogmaals een afstandsschot, waardoor zij een 3-0 voorsprong hadden. Nora Schouten scoorde hierna een korte kans. Helaas kwamen Stormvogels weer terug door 2 kansen goed af te ronden. Aan het eind van de 1e helft wisten beide ploegen nog een keer te scoren waardoor de meiden de rust ingingen met een stand van 6-2.

In de tweede helft deden de dames van Prinses Irene hun uiterste best om nog terug te komen. Helaas was het erg lastig om tot scoren te komen. Tegelijkertijd waren zij wel ook sterk aan het verdedigen, waardoor Stormvogels ook bijna niet tot scoren kwam. Noëlle Waals wist nog een doorloopbal mooi af te ronden. Helaas wist Stormvogels in de tweede helft nog drie keer te scoren. Hiermee werd de wedstrijd afgefloten met een 7-5 eindstand.

Opstelling: Evi van den Broek, Debra Ruijs, Jasmijn van der Pas (1), Jill van Niftrik, Nora Schouten (1), Anouk van Grunsven, Guusje van den Brand (2), Noëlle Waals (1)

Wissels: Josje Reijnders

20230521-Stormvogels_2-Prinses_Irene_2_josje_noelle.jpg