Prinses Irene 2 - Rooi 2

14 mei 2023 19:15

Afgelopen zondag namen de meiden het op tegen Rooi 2 uit Sint-Oedenrode. Prinses Irene 2 moesten winnen, om een gedeelde 2de plek te behalen in de competitie. Waar de schoten in de eerste helft aan de kant van Prinses Irene vielen, werd het in de tweede helft nog spannend of de punten in Nistelrode zouden blijven. De spannende wedstrijd werd afgefloten met een 13-11 overwinning.

Om 13.45 klonk het startsignaal en de wedstrijd werd gefloten onder leiding van L. vd Wijst. Het was Prinses Irene die het eerste schot van de wedstrijd maakte. Na 4 minuten maakte Anouk een mooi afstandsschot, waarna Rooi meteen hetzelfde deed. Jasmijn wist Prinses Irene op voorsprong te zetten door 2 keer de mand te vinden. Door mooie aanvallen op te zetten en uit te voeren wat ze getraind hadden, wisten Nora, Jill, Jasmijn en Josje een uitloop te maken van 5 doelpunten verschil. De meiden gingen met een flinke voorsprong de rust in: 7-2.

Na een goede peptalk van coach Lizelle, waren de meiden gebrand om de punten in Nistelrode te houden. Het was Josje, die na 3 minuten de eerste korte kans binnenschoot van de tweede helft. Daarna maakte Rooi een aantal doelpunten achter elkaar, waardoor er nog maar een gat was van 3 doelpunten: 8-5. Lizelle vroeg een time-out aan en gaf de meiden opnieuw een peptalk. De meiden herstelden zich en aan beide kanten bleven doelpunten vallen. Met nog een kwartier op de klok waren het Debra, Evi en Guusje die het gat weer wat groter maakte. In de laatste 5 minuten werd de inzet aan de kant van Prinses Irene iets minder, waar Rooi optimaal gebruik van maakte. Zij maakte nog 4 doelpunten. Waardoor de wedstrijd werd afgefloten met een eindstand van 13-11.

De meiden hebben het onnodig spannend gemaakt, maar zijn daardoor extra gebrand om volgende week te winnen. Dan spelen zij uit tegen de Stormvogels in Luyksgestel. Daar zal om 11.00 de wedstrijd beginnen. Prinses Irene zal moeten winnen, om de tweede plaats te behouden. Zij kunnen dan ook alle support gebruiken.

Opstelling: Evi van den Broek (1), Debra Ruijs (1), Jasmijn van der Pas (4), Jill van Niftrik (1), Nora Schouten (2), Anouk van Grunsven (1), Josje Reijnders (2), Guusje van den Brand (1)

Wissels: Noëlle Waals, Sam van der Doelen