Prinses Irene 2 - Rooi 2

6 februari 2023 11:45

Vandaag namen de korfbalsters het op tegen de dames uit Sint-Oedenrode. Het was een spannende wedstrijd, waarin de stand heel dicht bij elkaar bleef en beide ploegen gedreven waren de winst te pakken. Beide ploegen wisten met hun acties de verdediger op het verkeerde been te zetten en te scoren. Tot aan de laatste minuut werd er geknokt voor de punten. In de laatste minuut werd er gescoord, waardoor de wedstrijd werd gewonnen met een einduitslag van 16-15.

Rooi 2 opende de score in de derde minuut. Daarna wist Noëlle met een mooi afstandsschot gelijk te maken (1-1). Daarna kwam Rooi 2 op voorsprong. Door de vele goede acties wist Prinses Irene 2 maar liefst zes keer achter elkaar te scoren. Het waren Evi, Nora (3x), Jill en Debra die vrij kwamen voor het schot, de korte kans of de doorbraak, hierdoor kwamen ze op een voorsprong van 7-2. Er werd aan beide zijden gescoord waardoor het spannend bleef. Debra wist voor Prinses Irene 2 een korte kans te scoren. Daarna was het Rooi 2, die meerdere kansen kregen waardoor de tussenstand dichterbij elkaar kwam (8-6). Voor de rust wisten Jill en Nora nog te scoren, maar ook Rooi 2 wist een afstandsschot te scoren. De rust werd ingegaan met een stand van 10-7.

Na de rust wist Nora direct een mooi afstandsschot te scoren. Maar daarna hadden de korfbalsters het lastig en werden ze meerdere keren op het verkeerde been gezet, waardoor Rooi 2 vier keer kon scoren en de stand gelijk werd (11-11). De spanning was om te snijden in de zaal. Debra wist Prinses Irene 2 op een voorspong te krijgen, maar nog in dezelfde minuut wist Rooi 2 een doorloopbal binnen te leggen. Noëlle wist met haar snelle actie ook een doorloopbal te scoren. Daarna was Rooi 2 twee keer aan de beurt en brachten zij hun op een voorsprong van 13-14. Prinses Irene 2 probeerde de rust goed te bewaren en de acties goed uit te spelen. In de laatste vier minuten wisten Jill en Nora te scoren waardoor Prinses Irene 2 op voorsprong kwam (15-14). Er werd aan beide zijden geknokt voor de punten. Zo werd er in de laatste minuut gescoord door Rooi 2, waardoor de stand gelijk werd. In de laatste secondes wist Anouk met haar afstandsschot de winst naar binnen te halen en werd de wedstrijd gewonnen met 16-15.

Aankomende zondag speelt Prinses Irene 2 tegen de Peelkorf 2 in Venray. De wedstrijd start om 11.20 uur en staat onder leiding van C.H. Kerstens. Alle support is van harte welkom!

Opstelling en scores:

Guusje van den Brand, Josje Reijnders, Noëlle Waals (2), Nora Schouten (6), Evi van den Broek (1), Anouk  van Grunsven (1), Debra Ruijs (3) en Jill van Niftrik (3).

Wissel:

Sam van der Doelen