Dakos 2 - Prinses Irene 2

20 januari 2023 10:30

Afgelopen zondag nam Prinses Irene 2 het op tegen Dakos 2. Prinses Irene 2 reisde af met veel wissels vanuit andere teams naar Someren. Het was een spannende wedstrijd, waarbij beide ploegen aan elkaar gewaagd waren.

Na een korte winterstop stond zondag weer de eerste wedstrijd van 2023 op het programma. Door vele blessures en wisselspelers voor 1 kwam Prinses Irene 2 in Someren aan met een heel nieuw team.  Prinses Irene 2 wil iedereen bedanken voor alle hulp die zij kregen!

Om 14:00 u klonk het startsignaal van de wedstrijd, de wedstrijd was onder leiding van M. van de Ven – Hordijk.

Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en ze gaven elkaar geen ruimte om de score ver uit te breiden. Na enkele minuten wist Dakos 2 de 1-0 te scoren. Prinses Irene liet het hier niet bij zitten en gaf snel door een afstandschot van Merel een antwoord. Hierdoor werd de stand weer gelijk getrokken. Gedurende de gehele eerste helft bleef het spannend en hielden beide partijen de stand gelijk. Hierdoor gingen zij de rust in met een stand van 6-6.

Na een peptalk in de rust van coach Guusje kregen de meiden positieve energie voor de tweede helft. Het fluitsignaal van de tweede helft klonk en de dames van Prinses Irene waren nog niet helemaal scherp. Hierdoor kregen zij snel twee doelpunten tegen en werd de stand 8-6. Verder in de wedstrijd bleef het spannend. Prinses Irene kreeg een goed gevoel en de stand kwam door middel van twee afstandschoten van Sam en een doorloopbal van Noëlle op 9-10 voor Prinses Irene. Dakos bleef tot het laatste fluitsignaal strijden voor de punten en wist hierdoor te winnen met een eindstand van 14-12. Helaas bleven de punten in Someren.  Aanstaande zondag is er een nieuwe kans om de punten in Nistelrode te houden.  Dan speelt Prinses Irene 2 thuis om 14:40 u tegen de koploper van de competitie Be Quick 3.

De meiden van Prinses Irene 2 hebben hard gewerkt en willen alle speelsters van de andere teams bedanken voor hun enthousiaste bijdrage aan deze wedstrijd.

Opstelling en scores: Sam van den Akker (2), Debra Ruijs, Meike van der Wijst, Merel van Roosmalen (2), Nora Schouten (4), Jill van Niftrik (1), Sam van der Doelen, Noëlle Waals (2)

Wissels: Anne Schouten, Carlijn van de Ven