ROSOLO 3 - PRINSES IRENE 2

24 oktober 2022 11:00

Vandaag namen de korfbalsters het op tegen Rosolo 3. Het was een spannende wedstrijd waarin een lange tijd om en om gescoord werd, maar uiteindelijk gaf Rosolo de doorslag en werd de wedstrijd met 11-8 verloren.

Deze week hadden de dames van Prinses Irene 2 alweer de een na laatste wedstrijd van deze veldcompetitie. En dit keer reisden ze af naar Reusel. Met een lange autorit achter de rug én een goede voorbereiding op zak kon de wedstrijd beginnen. Het startsignaal klonk. De wedstrijd werd gespeeld onder leiding van J. van Houwelingen.
Na een paar minuten opende Rosolo de score. Het duurde eventjes, maar na een paar goede aanvallen schoot Emma de eerste voor Prinses Irene binnen. Vervolgens was het Rosolo dat weer op voorsprong kwam, maar vlak daarna wist Carlijn de korf goed te vInden en maakte van afstand de stand weer gelijk.  In dit tempo verliep de gehele eerste helft. Rosolo wist nog een paar seconden voor het einde van de eerste helft een afstandsschot binnen te gooien, waardoor ze de rust in gingen met een stand van 4-3.

De peptalk in de rust had geholpen, want het duurde niet lang of de stand was weer gelijk. Lizan legde een mooie doorloopbal binnen.
Prinses Irene heeft lang de stand gelijk kunnen houden, maar bij de 7-6 zette Rosolo een tandje bij en maakte het verschil. Via een doorloopbal van Guusje en tevens ons laatste doelpunt kwam de stand op 10-8. Met een 11-8 op de teller werd de wedstrijd uiteindelijk afgefloten en nam Prinses Irene helaas niet de punten mee naar huis.

Opstelling en scores: Jill van Niftrik (1), Carlijn van de Ven (1), Lizan Kerkhof (1), Guusje van de Brand (1), Merel van Roosmalen, Debra Ruijs, Noëlle Waals, Emma ten Böhmer (3)

Wissels:
Esther van Venrooij (1)

Volgende week heeft Prinses Irene 2 haar laatste wedstrijd op het veld. Ze nemen het dan op tegen Melderslo 3, om 11.00 uur.

IMG-20221023-WA0003.jpg

IMG-20221023-WA0013.jpg