Pr. Irene 2-Korfrakkers 3 19-8

19 november 2017 22:00

Rita Pater

De overwinning vorige week op Bladella smaakte naar meer. Tegenstander van vandaag was het ervaren Korfrakkers 3 team uit Erp. In de laatste veldwedstrijd hadden we in een ware thriller de puntjes tegen deze ploeg binnengesleept. Doel was om dit vandaag maar weer te gaan doen.

We begonnen scherp aan de wedstrijd. Iedereen speelde sterk en overtuigend en echt met de wil om te winnen. Korfrakkers opende de score door een strafworp te benutten. Esther maakt haar eerste van de middag, er zouden er nog velen volgen :), uit een goed genomen vrije worp. Korfrakkers maakte de 1-2 uit een korte kans maar dit was de laatste keer dat Korfrakkers vandaag op een voorsprong wist te komen. Ook Anne was vandaag loepzuiver en benutte haar eerste vrije worp. Meteen daarna was het Esther die met een mooi afstandsschot ons voor het eerst op een voorsprong zette. Korfrakkers maakte nog de 3-3 uit een vrije worp, maar daarna werd het verzet doorbroken. Achtereenvolgend maakte Anne de 4-3, wederom uit een vrije worp, Lizelle de 5-3 uit een mooi afstandsschot, Robin de 6-3 met ook een mooi afstandsschot, Esther de 7-3 uit een korte kans en Anne maar liefst voor de derde keer de 8-3 uit een vrije worp. Korfrakkers wist hier 1 doelpunt tegenover te zetten, maar ook Robin scoorde haar 2e doelpunt en bracht zo een ruststand van maar liefst 9-4 op het scorebord. Na de rust gingen we vrolijk verder; Esther scoorde uit een strafworp en Lotte 2x achtereen van afstand. Korfrakkers scoorde de 12-5 uit een korte kans. Maar ook Lizan wist een korte kans te benutten. Korfrakkers scoorde een mooi afstandsschot. De Prinses Irene dames waren echter vandaag heer en meester en wisten wederom 6x achtereen te scoren. Lizelle haar 2e uit een korte kans, Esther uit een strafworp, wederom Esther uit een korte kans, 2 prachtige afstandsschoten van heel ver door Carolien en de 7e maar liefst van Esther uit een strafworp. Korfrakkers wist nog 2x iets terug te doen en brachten de eindstand van 19-8 op het scorebord.
Meiden een geweldig mooie overwinning waarin iedereen scherp was en keihard heeft gewerkt. Hou dit vol meiden, dan gaan we zeker weten nog een flink aantal puntjes pakken.

Opstelling en scores:
Esther v Venrooij (7x), Lizan Kerkhof (1x), Robin vd Boom (2x), Lina v Dijk
Anne Schouten (3x), Lotte Wlbers (2x), Marleen Thijssen, Lizelle v Zutphen (2x)

wisselspeelsters: Carolien v Santvoort (2x), Anke v Leuken