KORFBAL DAW 2 - Prinses Irene 2 11-12

20 maart 2022 14:30

Rita Pater

De uitwedstrijd tegen DAW 2 in Schaijk leek na een kwartier spelen een kansloze missie te worden. Het werd uiteindelijk geen goede wedstrijd, maar door keihard werken wisten de Prinses Irene meiden de achterstand toch om te buigen en alsnog de twee punten meer naar Nistelrode te nemen. De wedstrijd werd gewonnen met 11-12.

We begonnen erg slecht aan de wedstrijd, slechte passes, ballen werden niet gevangen, kortom erg veel foutjes. DAW daarentegen schoot met scherp en wist in de eerste 15 minuten maar liefst 6x raak te schieten. Mae wist 1x tegen te scoren uit een korte kans. Wat de dames van Prinses Irene 2 echter heel goed deden, was rustig blijven en keihard werken. Dit resulteerde in drie mooie scores, Lisan uit een doorloopbal en Kim 2x uit een korte kans. DAW wist helaas het gaatje meteen weer naar drie doelpunten te brengen door ook uit een korte kans te scoren.
Lizan schoot net voor rust een prima afstandsschot binnen, waardoor we gingen rusten met een 7-5 achterstand. De meiden beseften dat er zeker nog wat te halen was, dus zaak dat het harde werken voortgezet werd en proberen wat meer foutjes uit ons spel te gaan halen.
Meike verkleinde het gaatje naar 1 doelpunt door een goed genomen doorloopbal keurig af te ronden, 7-6. DAW scoorde echter ook meteen weer uit een korte kans en zo bleef het stuivertje wisselen qua scores. Guusje scoorde van ver de 8-7, DAW uit een korte kans de 9-7. Maurie schoot van ver zonder rebound, dus wist dat ze moest scoren😉 en dat deed ze gelukkig ook, weer een verschil van 1 doelpunt. Allebei de ploegen deden er alles aan om de punten over de streep te trekken. DAW scoorde de 10-8. De slotfase was echter voor de oranje dames. Mae legde een toegekende strafworp keurig in het mandje en door een afstandsschot van Guusje wisten we voor het eerst in de wedstrijd langszij te komen 10-10. Het keiharde werken van Carlijn vandaag werd beloond met een prachtig doelpunt van ver 10-11. DAW gaf echter nog niet op en scoorde uit een korte kans de 11-11. Het laatste winnende doelpunt werd door Esther heel koelbloedig uit een kort kansje raak geschoten.
Meiden jullie hebben door keihard te werken de punten toch over de streep weten te trekken, knap gedaan!
Noor Theunisz van de A1 maakte ons team vandaag compleet. Noor fijn dat je er weer bij was!
Opstelling en scores: Maurie Verstegen (1x), Kim van Schijndel (2x), Carlijn van de Ven (1x), Meike van Doorn (1x), Lizan Kerkhof (1x), Lisan Mikkers (1x), Guusje van de Brand (2x), Mae Gevers (2x)
Wisselspeelsters: Esther van Venrooij (1x), Noor Theunisz