KORFBAL Be Quick 3 - Prinses Irene 2 11-9

20 februari 2022 17:00

Rita Pater

Vandaag speelden de dames van Prinses Irene 2 hun wedstrijd tegen de koploper in de poule Be Quick 3. Na al 2 hele goeie wedstrijden gespeeld te hebben in onze nieuwe poule werd dit patroon vandaag knap doorgezet. De routiniers van Be Quick 3 gingen er uiteindelijk, na een spannende pot, helaas met de punten vandoor. De wedstrijd ging verloren met 11-9.

De beginfase was duidelijk voor Be Quick. Al snel keken we tegen een achterstand van 3-0 aan. Lisan kon van ver wat terugdoen 3-1. Na nog twee scores van Be Quick stond het na 10 minuten al 5-1. De oranje dames gaven zich echter niet gewonnen en lieten zich door deze snelle achterstand niet van de wijs brengen. Er werd rustig door gebald en goed gezocht naar goede kansen. Het was weer Lisan die van ver tegen kon scoren. 5-2. Be Quick scoorde uit een stip de 6-2, maar nog voor rust kon de achterstand teruggebracht worden tot twee doelpunten. Esther scoorde uit een vrije worp en Carlijn van ver de 6-4. Met deze stand gingen we rusten.
Na rust gingen we door met goed korfbal. Lisan schoot ook vandaag weer met scherp want ze nam zowel de 6-5 als de 6-6 voor haar rekening. Carlijn wist uit een korte kans de eerste voorsprong op het scorebord te brengen en Esther wist het gaatje te vergroten naar 2 doelpunten door weer een vrije worp binnen te leggen. De dames van Be Quick gaven echter ook niet op en door een blessure van Sam waren we even niet scherp genoeg. de Nulandse dames wisten de achterstand weer om te buigen naar een voorsprong door 5x achtereen te scoren. Het laatste doelpunt was voor Lizan uit een doorloopbal. De wedstrijd ging moet 11-9 verloren maar meiden het was een mooie goede wedstrijd en jullie hebben je kranig geweerd tegen deze ervaren dames. Sam beterschap en hopelijk ben je weer snel van de partij!
Nu lekker carnavallen en over twee weken pakken we de competitie weer op.
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (2x), Carlijn van de Ven (2x), Kim van Schijndel, Sam van de Akker, Lisan Mikkers (4x), Lizan Kerkhof (1x), Guusje vd Brand, Mae Gevers
Wisselspeelsters: Meike van Doorn, Maurie Verstegen