KORFBAL DAW 2 - Prinses Irene 2 10-9

24 oktober 2021 13:15

Rita Pater

In de uitwedstrijd tegen DAW 2 Schaijk kenden we een erg slechte start. Gedurende de wedstrijd groeiden we in de wedstrijd en kregen we steeds meer de touwtjes in handen. De blessure van Lisan zorgde voor een keerpunt waardoor we helaas toch aan het kortste eindje trokken en de punten in Schaijk achter moesten laten. De wedstrijd ging verloren in 10-9.

DAW 2 schoot uit de startblokken en binnen 10 minuten keken we tegen een achterstand aan van 4-1. Guusje zorgde voor dit tegendoelpunt. Na deze slechte start ging het steeds beter draaien. Er werd hard gewerkt door de meiden en door drie prima scores van Kim en 2x Guusje konden we met een gelijke stand van 4-4 gaan rusten. Na rust werden de gegeven tips goed opgevolgd en konden Esther uit een strafworp en Sam met een mooi afstandsschot de voorsprong op het scorebord brengen. Lisan kwam ongelukkig ten val en moest helaas geblesseerd uitvallen. Hierdoor waren we even van slag en DAW wist hier prima van te profiteren door 4x op rij te scoren en zo op een voorsprong van 8-6 te komen. Guusje was lekker op dreef en schoot haar vierde doelpunt binnen en verkleinde de achterstand weer naar 1 doelpunt. DAW wist weer van ver te scoren, maar de oranje dames bleven knokken voor de punten. Laura die zich op de bank al nuttig had gemaakt als onze huisfotograaf vandaag, viel prima in en scoorde mooi uit een vrije worp. Esther blijft loepzuiver in het nemen van strafworpen en zorgde voor de 9-9. Helaas wist DAW nog een keer van ver raak te schieten en zo de punten in Schaijk te houden.
Helaas meiden, hard gewerkt maar helaas met lege handen naar huis. Doordat KVC ook haar wedstrijd verloor, behouden we wel onze mooie 3e plek in de poule.
Laura super bedankt dat je vandaag ons team compleet maakte.

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (2x), Kim van Schijndel (1x), Sam van de Akker (1x), Mae Gevers, Lisan Mikkers, Lizan Kerkhof, Guusje van de Brand (4x), Meike van Doorn
Wisselspeelsters: Maurie Verstegen en Laura van de Ven (1x)

Foto's: Laura van de Ven

4096ae15-be0a-41a7-9ab3-e71a4889cbb4.jpeg