Korfbal Prinses Irene 2 - Peelkorf 2 6-11

27 september 2020 17:30

Rita Pater

Op deze koude zondagmiddag speelden we onze thuiswedstrijd tegen Peelkorf 2 uit IJsselstein. De dames van Peelkorf 2 wisten al vroeg in de wedstrijd een beslissend gaatje te slaan, wat niet meer uit handen werd gegeven. De wedstrijd eindigde in een 6-11 verlies.

Het spel van de dames van Prinses Irene 2 is zeer zeker niet slecht, Wel hebben we moeite om doeltreffend af te ronden en om wat slimmere keuzes te maken. Ook vandaag was dat helaas niet anders. Peelkorf kwam door een strafworp op een 0-1 voorsprong. Maurie wist nog in dezelfde minuut uit een mooie korte kans ook raak te schieten, 1-1. Peelkorf speelde hun aanvallen goed uit en wist 4x achtereen te scoren. Hierdoor keken we al vrij vroeg in de wedstrijd tegen een 1-5 achterstand aan. De kopjes gingen niet hangen, maar we maakten het onszelf ook niet echt gemakkelijk door veel ballen verkeerd te plaatsen en regelmatig voor moeilijke oplossingen te kiezen.Mae kon met een goed genomen vrije worp wat terugdoen, maar Peelkorf zette hier meteen weer twee doelpunten tegenover. Lizan wist net voor rust nog een korte kans te benutten, zodat we met een achterstand van 3-7 de rust in gingen.
De tweede helft liep een stuk beter dan de eerste helft. Helaas echter niet voldoende om de aansluiting te kunnen vinden. Peelkorf wist 2x raak te schieten en wist het gaatje, wat in de eerste helft al was geslagen, uit te bouwen naar 3-9. Lizan wist wederom uit een korte kans het gele mandje te vinden en maakte de 4-10. Peelkorf wist twee keer van ver raak te schieten. Het slotoffensief was voor de oranje dames. Esther maakte uit een vrije worp de 5-11 en Sam schoot een mooi afstandsschot binnen en bepaalde de eindstand op 6-11.
Zoals ook in de vorige wedstrijden worden we echt niet van de mat gespeeld, echter we zullen meer raak moeten gaan schieten en iets slimmer met veel situaties om moeten gaan. Lekker blijven trainen hierop meiden en dan gaat dat vanzelf goed komen.
Noor van de A1 en Anouk van Grunsven maakten ons team compleet vandaag; meiden bedankt dat jullie er waren.
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (1x), Lizan Kerkhof (2x), Maurie Verstegen (1x), Sam vd Akker (1x), Marleen Thijssen, Mae Gevers (1x), Lisan Mikkers, Kim van Schijndel
Wisselspeelsters: Noor Theunisz en Anouk van Grunsven