Korfbal KVC 2-Prinses Irene 2 11-9

6 september 2020 14:45

Rita Pater

Na een maandenlange stop, mochten we vandaag weer van start met een nieuwe competitie. Met een nieuwe samenstelling werd er een mooie goede wedstrijd neergezet uit tegen KVC 2 in Hoogeloon. Het enige, helaas wel cruciale, ontbrak en dat was onszelf belonen door voldoende te scoren. De wedstrijd ging verloren met 11-9.

Met drie dames, die van de A-junioren zijn overgekomen naar de selectie, én Maddy van Dijk die terugkomt van een blessure speelden we vandaag met Prinses Irene 2 tegen KVC 2 in Hoogeloon. KVC 2 opende de score met een afstandsschot. Esther scoorde uit een korte kans de 1-1. Daarna was het 2x raak voor KVC. De oranje dames bleven rustig en met mooie goede aanvallen scoorde Maurie van afstand de 3-2 en Esther trok de stand weer gelijk door een korte kans te benutten. We bleven veel kansen creëren, maar helaas werd er te weinig raak geschoten.
KVC wist na de rust de gelijke stand weer om te buigen naar een voorsprong van 5-3. Wederom moesten de oranje dames in de achtervolging. Sam wist het gele mandje te vinden met een mooi afstandsschot en Esther scoorde de 5-5 uit een korte kans. Het beeld van de wedstrijd wijzigde helaas niet in ons voordeel. Heel veel mooie aanvallen, maar te weinig scores. KVC wist weer 2x raak te schieten 7-5. Anouk vond met een afstandsschot weer de aansluiting, maar KVC kon helaas 3x op rij scoren en sloeg zo het beslissende gaatje. Marleen en Esther konden beide nog wat terugdoen uit een korte kans 9-8 maar het lukte niet meer om langszij te komen. KVC scoorde weer 2x en Lisan bepaalde met een strafworp de eindstand op 11-9. Jammer meiden, maar lekker trainen op het schot dan gaan de doelpunten vanzelf komen.
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (4x), Lizan Kerkhof, Maurie Verstegen (1x), Sam van den Akker (1x), Marleen Thijssen (1x), Mae Gevers, Kim van Schijndel, Lisan Mikkers (1x)
Wisselspeelsters: Anouk van Grunsven (1x), Maddy van Dijk