Stormvogels 2 - Prinses Irene 2 17-9

16 februari 2020 17:00

Rita Pater

Op een alweer stormachtige zondag reisden we al vroeg af naar Luycksgestel om onze wedstrijd tegen Stormvogels 2 te spelen. Ondanks dat er keihard werd gewerkt door de meiden, lukte het niet om onder de druk van Stormvogels uit te komen en ging de wedstrijd verloren met 17-9.

Stormvogels opende de score uit een korte kans. Esther wist van ver de 1-1 te scoren. Stormvogels deed hetzelfde 2-1. Ook Anouk weet steeds vaker het gele mandje te vinden en trok de stand weer gelijk. De fase daarna was echter voor Stormvogels. Ze gaven ons zoveel druk dat we de bal vaak verkeerd plaatsten en het lukte ons niet om onszelf vrij te spelen. Stormvogels wist 5x achtereen te score en liep uit naar een 7-2 voorsprong. Kort voor rust wist Esther uit een korte kans de 7-3 te maken. Ook Stormvogels wist nog 1x raak te schieten zodat er gerust werd met een 8-3 tussenstand. De 2e helft lukte het ons iets vaker om raak te schieten, echter ook Stormvogels wist gemakkelijk het gele mandje te vinden, waardoor we het gaatje niet konden dichten. Stormvogels scoorde de 9-3. A-junior Maurie Verstegen die kort na rust in het veld was gebracht, gaf meteen haar visitekaartje af. Met een mooi afstandsschot scoorde ze de 9-4. Daarna was het stuivertje wisselen met de scores. Stormvogels van ver de 10-4, Mae met een goed genomen doorloopbal de 10-5, Stormvogels de 11-5 en Esther uit een strafworp de 11-6. Stormvogels kreeg ook een strafworp toegekend waardoor het 12-6 werd. Anouk wist 2x op rij raak te knallen met een mooie doorloopbal en een afstandsschot 12-8. Stormvogels tekende echter weer direct voor een gaatje van 5 met een afstandsschot. Maurie wist haar 2e doelpunt te maken met een doorloopbal. Het slotoffensief was echter voor Stormvogels; zij wisten nog 4x raak te schieten waarna de scheidsrechter de wedstrijd affloot met een eindstand van 17-9.
Jammer meiden, keihard gewerkt maar helaas zonder puntjes terug naar Nistelrode.
Ook A-junior Noor Theunisz viel de 2e helft nog in en deed dit ook uitstekend. Maurie en Noor fijn dat jullie erbij waren vandaag!
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (3x), Sanne Pluk, Lizan Kerkhof, Carlijn van de Ven, Anne Schouten, Marleen Thijssen, Anouk van Grunsven (3x), Mae Gevers (1x)
Wisselspeelsters: Maurie Verstegen (2x), Noor Theunisz