Prinses Irene 2 - DSV 2 12-7

12 januari 2020 15:00

Rita Pater

Na een korte break vanwege de feestdagen werd vandaag de competitie hervat tegen DSV 2. We begonnen scherp aan de wedstrijd en verdedigend stond het uitstekend. Ondanks een kleine terugval aan het einde eerste helft, werd het goede spel de 2e helft weer prima opgepakt wat resulteerde in een solide 12-7 overwinning.

DSV opende de score met een afstandsschot. Daarna was het de beurt aan de oranje dames. Er werd geduldig gezocht naar goede kansen. Verdedigend werden de aanvallen van DSV uitstekend ontregeld. De dames van DSV kwamen daardoor regelmatig niet verder dan een 1-schots aanval.Onze aanvallers combineerden daarentegen geduldig en zochten naar mogelijkheden. Esther maakte de 1-1 uit een vrije Worp. Meteen daarna zorgde Anne voor de voorsprong met een mooi afstandsschot. Deze voorsprong werd niet meer uit handen gegeven. Mae kwam er goed langs voor een doorloopbal en rondde deze uitstekend af. DSV scoorde van afstand de 3-2, Esther zorgde met een afstandsschot voor de 4-2, Anne uit een korte kan voor de 5-2 en Mae met een schitterend afstandsschot voor een comfortabele 6-2. Kort voor rust kenden we even een mindere fase en lieten DSV met drie scores terugkomen tot 6-5.
Na rust werd het goede spel uit de eerste helft echter prima opgepakt en kwam de overwinning geen enkel ogenblik in gevaar. Anne zorgde uit een vrije worp voor de 7-5 en Lina met een goede doorloopbal voor de 8-5. DSV wist van ver het gele mandje te vinden, maar de oranje dames gingen vrolijk verder met scoren. Anne met een korte kans de 9-6, Josje, die uitstekend inviel, met een heel mooi afstandsschot de 10-6, Esther uit een vrije worp de 11-6 en Lina ook van ver de 12-6. DSV bepaalde met een afstandsschot de eindscore op 12-7.
Meiden een uitstekende wedstrijd waarin er keihard werd gewerkt en uitstekend het geduld werd bewaard om alleen de goede kansen te nemen.
Josje Reijnders van de A1 en Carlijn vd Ven sen 3 maakten vandaag ons team compleet; meiden bedankt dat jullie erbij waren!

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (3x), Lina van Dijk (2x), Lizan Kerkhof, Lisan Mikkers, Sanne Pluk, Anne Schouten (4x), Mae Gevers (2x), Anouk van Grunsven
Wisselspeelsters: Josje Reijnders (1x), Carlijn vd Ven