Prinses Irene 2 - Dakos 2 18-10

1 december 2019 16:45

Rita Pater

In een hele mooie wedstrijd werd vandaag op een zeer volwassen wijze de overwinning behaald. Dakos 2 uit Someren-Heide werd aan de zegekar gebonden met een uitslag van 18-10.

Vanaf minuut 1 was er focus in de ploeg en werd er uitstekend gezocht naar aanvallende mogelijkheden. Ook verdedigend stond het prima. Esther opende de score met een mooi afstandsschot en Lisan glipte meteen daarna langs haar dame en zorgde voor de 2-0 op het scorebord. Ook Dakos ging vol voor de punten vandaag. Met 2 rake afstandsschoten trokken ze de stand weer gelijk. Lisan was vandaag echter onhoudbaar voor haar tegenstandster. Wederom op volle snelheid zorgde ze met een goed afgeronde doorloopbal voor de 3-2. Dakos scoorde weer van ver. Uit een korte kans pakten ze de enige voorsprong in de wedstrijd die ze vandaag gegund zou worden, 3-4. Anne en Lina waren beide loepzuiver en bogen de achterstand om naar een 5-4 voorsprong. Dakos bleef aanklampen en scoorde weer van ver de 5-5. De oranje meiden bleven zeer geduldig en met mooi én goed korfbal sloegen ze een beslissend gaatje. Nora en Anne scoorden beiden uit een korte kans en Esther zorgde met een afstandsschot voor 8-5. Dakos scoorde van afstand de 8-6, maar nog net voor rust wist Anne het gaatje weer naar drie doelpunten te brengen door wederom van afstand te scoren. Met deze 9-6 ruststand werden de kleedkamers opgezocht. In de rust werd door Eric benadrukt dat er uitstekend werd gespeeld en dat de meiden de 2e helft gewoon door moesten gaan met waarmee ze bezig waren. De focus en scherpte werd ook na rust weer prima opgepakt en dit resulteerde in de 10-6 door een mooi afstandsschot van Anouk en 11-6 door het benutten van een strafworp door Esther. Dakos schoot van ver de 11-7 binnen. Sanne en Nora lieten zien dat ook zij dat prima konden en scoorden beide van ver de 12-7 en 13-7. Dakos wist ook 2x raak te schieten, maar de opgebouwde voorsprong kwam geen enkel moment meer in gevaar. Zeer volwassen werd de stand verder uitgebouwd. 2 rake treffers van Nora en een vrije worp van Esther leverde de 16-9 op. Dakos wist nog 1x het gele mandje te vinden, maar daarna was het Sanne die met 2 mooie afstandsschoten de einduitslag bepaalde op een mooie 18-10 overwinning,.
Kim van Schijndel van de A1 maakte vandaag ons team compleet; Kim super bedankt dat je er weer bij was!
Meiden een hele mooie wedstrijd met een eveneens zeer mooie uitslag. Zeer verdiend de punten vandaag in Nistelrode gehouden.
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (4x), Lisan Mikkers (2x), Lina van Dijk (1x), Lizan Kerkhof, Anne Schouten (3x), Nora Schouten (4x), Sanne Pluk (3x), Anouk van Grunsven (1x)
Wisselspeelsters: Mae Gevers, Carolien van Santvoort, Kim van Schijndel