Bladella 2 - Prinses Irene 2 15-16

24 november 2019 18:00

Rita Pater

Vandaag ging onze zaalcompetitie van start met een uitwedstrijd naar Bladel tegen Bladella 2. Vanaf minuut 1 waren we de bovenliggende partij, maar door slordigheden en foutjes lieten we Bladella terug in de wedstrijd komen. Op het einde werd het billen knijpen op de de bank, maar de overwinning werd over de streep getrokken. De wedstrijd werd gewonnen met 15-16

Door scores van Esther, Lina en Anne kwamen we al snel op een voorsprong van 0-3. Bladella wist met 2 rake afstandsschoten het gaatje te verkleinen naar 2-3. Esther scoorde uit een vrije worp en Bladella wederom van afstand. Nora wist een goed genomen doorloopbal te benutten, maar Bladella bleef meescoren. In de laatste minuten voor rust lukte het ons uiteindelijk om het kwaliteitsverschil in doelpunten uit te drukken. Met scores van Esther en 2x Nora werd de stand naar 4-8 getild. Bladella wist nog 1x van ver te scoren en met een 5-8 stand gingen we rusten.
Na rust was het weer Esther die uit een vrije.worp de 5-9 wist te maken. Hierop volgde een fase van 10 minuten waarin we het helemaal kwijt waren. Bladella wist maar liefst 6x op rij te scoren en boog de achterstand om in een voorsprong van 11-9. Eric greep in met een time out en bracht de A-junioren Guusje en Kim in het veld. Door nog wat meer omzettingen in de vakken, voordeel van 8x mogen wisselen, wisten we weer enigszins grip te krijgen op de wedstrijd. Door scores van Sanne, Lina en Nora kwamen we weer op een voorsprong van 11-12. De laatste 10 minuten bleef het stuivertje wisselen. Bladella scoorde de 12-12. Kim pakte een mooi doelpuntje mee 12-13. Bladella scoorde 2x 14-13. Esther en Anne deden hetzelfde 14-15. Met nog 1 minuut op de klok maakte Bladella weer gelijk. Echter gelukkig wist Nora de winnende treffer binnen te gooien en werd een nipte overwinning van 15-16 over de streep getrokken.
Heel fijn dat de eerste puntjes binnen zijn, maar we hebben het onszelf onnodig lastig laten maken.
Guusje en Kim hartstikke bedankt dat jullie erbij waren. Allebei prima ingevallen!

Opstelling en scores:
Esther van Venrooij (5x), Lina van Dijk (2x), Lisan Mikkers, Lizan Kerkhof, Anne Schouten (2x), Nora Schouten (5x), Anouk van Grunsven, Mae Gevers
Wisselspeelsters Sanne Pluk (1x), Kim van Schijndel (1x), Guusje van de Brand