Prinses Irene 2 - Dakos 2 13-15

27 oktober 2019 18:15

Rita Pater

Een geweldige eerste helft bleek helaas niet voldoende om de eerste helft veldcompetitie met een overwinning af te sluiten. Dakos 2 uit Somerenheide nam de punten mee door een overwinning van 13-15 op de oranje dames.

Vol overtuiging wisten de oranje dames een voorsprong op te bouwen van maar liefst 6-0 in de eerste 10 minuten van de wedstrijd. Esther wist 4x raak te schieten en Nora en Carolien namen de twee andere doelpunten voor hun rekening. Dakos wist uit een korte kans de 6-1 op het scorebord te brengen, maar de Prinses Irene dames gingen vrolijk verder met schitterende aanvallen en dito afronding. Carolien scoorde van ver de 7-1, Esther nam de 8-1 voor haar rekening en Mae wist uit een doorloopbal de 9-1 te scoren. Dakos scoorde van ver de 9-2, maar meteen daarna maakte Anne de 10-2. Daarna was het 2x raak voor Dakos. Carolien scoorde de 11-4 en met deze stand zochten beide ploegen de kleedkamer op.
In de rust werd al gewaarschuwd voor het feit dat de 2e helft wel slim moest worden verder gespeeld omdat we anders Dakos zomaar weer in de wedstrijd konden helpen. Helaas gebeurde precies datgene. Dakos opende de 2e helft met 3 rake afstandsschoten op rij en bracht het gaatje terug naar 4 doelpunten. Op de bank zagen we de onzekerheid in onze ploeg sluipen. Carolien scoorde de 12-7 maar daarna lukte het maar niet om doel te treffen. Dakos deed dit helaas wel uitstekend en wist met 6 scores op rij de achterstand om te buigen naar een 12-13 voorsprong. Nora wist de stand weer gelijk te trekken, maar het slotoffensief was voor Dakos met nog 2 rake schoten. De wedstrijd ging verloren met een eindstand van 13-15.
Erg jammer meiden. Hoop dat jullie de video allemaal gaan terugkijken om te kijken hoe dit mis kon gaan. De komende week lekker een weekje rust en dan weer met frisse koppies hopelijk beginnen aan het zaalseizoen.
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (5x), Lina van Dijk, Mae Gevers (1x), Anouk van Grunsven, Sanne Pluk, Anne Schouten (1x), Nora Schouten (2x), Carolien van Santvoort (4x)
Wisselspeelsters: Lizan Kerkhof en Lisan Mikkers