Dakos 2 - Prinses Irene 2 5-3

8 september 2019 17:30

Rita Pater

Voor de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen reisden we af naar Somerenheide. Tegen Dakos 2 werd er hard gewerkt, maar door nog teveel slordigheden lukte het maar niet om de vele aanvallen positief af te ronden. Uiteindelijk ging de wedstrijd verloren met een 5-3 eindstand.

In een andere samenstelling dan vorig seizoen, was het duidelijk weer even wennen aan elkaar. Er werden vele goede aanvallen opgezet, verdedigend stond het uitstekend, maar het scoren wilde vandaag maar niet lukken.
De eerste helft eindigde in een 3-0 achterstand.
In de tweede helft wist Lizan de ban te breken en scoorde van ver de 3-1. Dakos scoorde 2x uit een korte kans en liepen uit naar 5-1. In de laatste tien minuten wisten de oranje dames nog 2x het gele mandje te treffen; Lisan met een mooie doorloopbal en Carolien een afstandsschot.
Vijf tegendoelpunten in een wedstrijd is uitstekend en ook de vele aanvallen die we vandaag op wisten te zetten bieden zeker perspectief. Zaak is de slordigheden eruit te krijgen en natuurlijk te wennen aan elkaar. Volgende week nieuwe kansen waar we hopelijk het gele mandje wat vaker weten te vinden.

Opstelling en scores: Esther van Venrooij, Anouk van Grunsven, Carolien van Santvoort (1x), Lina van Dijk, Sanne Pluk, Nora Schouten, Lizan Kerkhof (1x), Lisan Mikkers (1x)
Wisselspeelsters: Mae Gevers en Anne Schouten