Be Quick te sterk voor korfbalsters

23 november 2022 19:45

Afgelopen dinsdag avond stond de 3e competitiewedstrijd in de zaal op het programma voor de korfbalsters uit Nistelrode. Zij wisten bij voorbaat al dat dit een zware wedstrijd ging worden, Be Quick is een ploeg die de afgelopen jaren in de top 3 van de topklasse wist te eindigen. Desondanks hebben de korfbalsters van Prinses Irene alles gegeven om het de dames uit Nuland zo moeilijk mogelijk te maken. Helaas hebben de dames niet kunnen winnen en werd de wedstrijd afgesloten met een eindstand van 7-16.

De eerste tien minuten van de wedstrijd begonnen beide ploegen direct scherp, er werd goed verdedigd en de stand bleef even stil. Hierna wist Be Quick twee keer op rij van afstand de korf te vinden. Maar niet veel later wisten Florance Waals en Josje Reijnders de stand weer gelijk te brengen door beiden een afstandsschot te scoren. Daarna was het Be Quick die meerdere kansen af wisten te ronden, waardoor zij uit liepen naar 2-6. De dames van Prinses Irene hadden veel moeite om onder de hoge druk van Be Quick hun spel op te zetten en tot scoren te komen. Toch lukte het Kim van Schijndel om van ver nog een doelpunt te maken. In de laatste fase van de eerste helft bleef het scoren bij de dames uit Nistelrode stil en wist Be Quick nog meerdere malen het mandje te vinden. Hiermee gingen de dames de rust in met een tussenstand van 3-10.

In de rust werd de dames verteld dat zij hard aan het werken waren en dit vast moesten houden in de tweede helft. Het eerste kwartier van de tweede helft bleef het scoren stil. Prinses Irene was met name goed gefocust in het verdedigen en wist veel kansen van Be Quick eruit te halen. Anderzijds hadden de dames ook moeite om zelf tot scoren te komen. Lisan Mikkers maakte hier een einde aan en scoorde een mooi afstandsschot. Kort hierna kreeg ook Be Quick de smaak weer te pakken en scoorde twee keer. Kim kon wat terug doen door een actie mooi af te ronden. In de laatste fase van de wedstrijd bleef Be Quick geconcentreerd en wist nog vier keer het mandje te vinden. Maar dit was in de laatste fase ook het geval voor de dames uit Nistelrode. Florance gooide nog een afstandsschot binnen en Kim sloot af door een strafworp mooi af te ronden. Hiermee werd de wedstrijd afgefloten met een eindstand van 7-16. Helaas wederom geen winst voor de korfbalsters van Prinses Irene, maar zeker een strijdlustige, leerzame wedstrijd waarin iedereen 100% gegeven heeft.

Opstelling en scores:
Evy vd Akker, Maurie Verstegen, Kim van Schijndel(3), Lisan Mikkers(1), Gaby van Santvoort, Florance Waals(2), Josje Reijnders(1), Guusje vd Brand

Wissel:
Noor Theunisz