Korfbalsters verliezen eerste kruisfinale

10 april 2022 19:45

Zondagmiddag om 15.15 uur floot de prima leidende scheidsrechter de eerste kruisfinale wedstrijd in. Het was direct Rosolo wat de leiding nam, waardoor Prinses Irene in de achtervolging moest. Dit ging in het eerste deel van de wedstrijd prima. Daarna verloor prinses Irene de grip op Rosolo en lieten zij abnormale percentages zien in de afronding. Prinses Irene kon hier niets tegen inbrengen. Na een ruststand van 9-19, won Rosolo de wedstrijd met 35-12.

no Theunisse gaf vooraf aan dat het belangrijk was om te genieten van wat er behaald was en dat de meiden vrij uit moesten spelen. Zo gingen de meiden dan ook het veld in. Helaas was het Rosolo die drie keer achter elkaar wist te scoren. Maddy van Dijk en Gaby van Santvoort wisten daarna iets terug te doen, waardoor het 3-2 werd. Hierna liet Prinses Irene prima aanvallen zien, echter konden zij deze niet afronden. Rosolo deed dit wel en scoorde zes keer op rij. Met een 9-2 achterstand, kon Prinses Irene wat laten zien. Maddy van Dijk, Laura van de Ven en Nora Schouten zorgde ervoor dat Prinses Irene wat dichterbij kwamen. Daarna was het stuivertje wisselen. Voor Prinses Irene scoorde Evy van den Akker, Carolinen van Santvoort en Nora Schouten. Waardoor het 12-8 werd. Rosolo liet zien dat zij beschikken over een goed schot om weer vijf keer te scoren (17-8). Opnieuw was het Nora Schouten die wat deed voor Prinses Irene. Ook Rosolo vond weer de korf twee keer op rij. De rust werd ingegaan met 19-9.

De tweede helft hoopte de meiden van Prinses Irene op een ander wedstrijd verloop. Helaas was deze hoop van korte duur. Rosolo liep snel verder uit, door vijf keer na elkaar de korf te vinden. Op een 22-9 tussenstand was het Maddy van Dijk die wat terug kon doen. Hierna was Rosolo niet te stoppen. Zij schoten van alle hoeken en gaten raak. Wat een leuk beeld was voor alle mee gereisde supporters was dat Prinses Irene niet de koppen liet hangen, maar leuk bleef korfballen. Er kwamen wel kansen maar de doelpunten bleven uit. Maddy van Dijk maakte tussen alle doelpunten van Rosolo nog twee mooie treffers. Rosolo kon juichen toen de scheidsrechter affloot met een 35-12.

Volgende week zijn er nieuwe ronde nieuwe kansen. Dan wordt er om 11.30 uur in de overbeek gespeeld. Alle support is meer dan welkom, zorg dat je er op tijd bent!

In de andere poule werd de wedstrijd Be Quick - DDW gewonnen door DDW.

Opstelling en scores;
Evy van den Akker (1), Laura van de Ven (1), Annelies Thijssen, Maddy van Dijk (5), Nora Schouten (3), Anouk van Grunsven, Gaby van Santvoort (1), Carolien van Santvoort (1)

Wissels ;
Josje Reijnders, Esther van Venrooij