PSV tegen Prinses Irene!

RKSV Prinses Irene JO11-1

27 oktober 2018 12:30

Onbekend

De dag van de boys van JESS Design begon vroeg op zaterdag 27 oktober. De JO11-1 moest om 09.00 uur verzamelen op het sportpark om tien kistjes met plantjes op te halen. Na ruim een uur hadden we alles verkocht en zat de plantjesactie erop voor ons. Na een blaadje ranja van Cor zijn we afgereisd naar het stadion van Helmond Sport. Daar wachtte ons de wedstrijd tegen PSV JO10. Zij hadden ons uitgenodigd om daar een oefenwedstrijd te spelen en daar zeggen wij geen nee tegen.

We waren daar mooi op tijd aanwezig en hebben daar onze boterhammetjes gegeten en wat rondgekeken in het stadion. Jesse, de coach, weet daar wel de weg, omdat hij aardig wat jaren daar heeft gevoetbald. Hij kwam nog veel bekenden tegen. Gijs, onze andere coach, kon er helaas niet bij zijn in verband met verplichtingen bij Udi JO19-1.
Er werd ondertussen veel gevraagd naar de opstelling en wie er reserve stond... PSV speelt 6x6 op een kwart veld zonder scheids. Dat is even wat anders, maar voor onze boys mag dat geen probleem zijn. Wij zijn 8x8 op een half veld gewend, maar spannend is het toch wel een beetje.
Toen de warming-up eenmaal aan de gang was, vloeide de spanning wat weg.

Om 12.30 uur trapten ze af. Voordat onze boys het wisten hadden ze twee goals tegen. Het spel ging snel en de invulling van de posities was toch wel heel anders. Toen wij erachter kwamen hoe het wel moest hadden wij er ook snel 2 in liggen en was het 2-2.
Zo ging het spel mooi heen en weer en was er van beide kanten mooi voetbal te zien. PSV bleef ons net voor, maar er werd volop gescoord met over en weer schitterende combinaties. Uiteindelijk werd de einduitslag 14-11 in het voordeel van PSV. Een flinke uitslag, maar dat is niet zo gek op zo'n klein veld waar het spel snel van de ene naar de andere kant ging. De boys van Jess Design hadden goed weerstand geboden en goed gespeeld.

Het was een superleuke dag met een stelletje fanatiekelingen die overal wel iets leuks en goeds van weten te maken. Trots op de boys van JO11-1. Weer een mooie ervaring rijker.

Groetjes van de teammanager