Een perfecte dag voor AV 4

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Sportclub Loosbroek 2 (zon)

17 februari 2019 9:30

Laurens Langens

Onbekend

Heren 4 laat tegen koploper WHV zien dat verlies tegen laagvlieger Vorstenbossche Boys een zeldzaam incident was. Om 09.30 werd er begonnen aan de tweede derby op rij en hadden de AV-boys de kans om de zure smaak van het verlies tegen de boys weg te spoelen. Dit gebeurde met twee gastspelers van het 3e (Ron van den Bogaart en Twan van der Lee) en oud jvc-er Rik van . Zij maakten de selectie van 4 compleet door de plaatsen van de twee zieken en de hossende prins op te vullen.

De belangen van deze wedstrijd hoefden niet kenbaar gemaakt te worden; wilden we weer volop koers maken naar Uje mert moest er gewoon gewonnen worden. Maar met vier spelers in de selectie die ook het zwart/geel verdedigd hebben en enkele neefjes en oud jvc-er Dennis schouten aan WHV-zijde was er dus genoeg om voor te strijden. Dit was op het veld al snel terug te zien: met veel scherpte werden er duels uitgevochten en met verzorgd voetbal werd whv teruggedrongen. Waar Ron bij het derde nauwelijks tot scoren komt streepte hij hem nu, na per ongeluk terugleggen van Job, met buitenkant voet in de linker onderhoek. Met de 1-0 op zak denderde de AV-trein door en maakte er op slag van rust 2-0 van via Job die in een luchtduel WHV keeper De Wit klopte na een afgemeten van Marcel. Met 2-0 werd de kleedkamer opgezocht en mocht een ieder trots zijn op het vertoonde spel en WHV had daar in de eerste helft op een vrije trap na die op de paal uiteen spatte niks tegen in te brengen.

Deze comfortabele voorsprong gaf Joan en Arjan de kans om wat verse krachten te brengen. Ook in het tweede bedrijf werd er volop gescoord. Eerst was het Gijs, die iets wat gelukkig de 3-0 binnen tikte. Daarna maakte WHV de 3-1 door van dichtbij binnen te knikken. Door deze goal kwam er weer wat leven in de wedstrijd en zette WHV alle zeilen bij voor een goed resultaat, maar daar dacht Twan van der Lee anders over en gooide de deur definitief dicht voor de bezoekers - die echter nog wel 4-2 maakte. Een perfecte dag voor AV 4.