WHV 2 pakt de winst

Sportclub Loosbroek 2 (zon)

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

30 september 2018 12:00

Opstelling RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Zondag 30 september, de tweede wedstrijd van de competitie op het programma. Na de de vlekkeloze start van vorige week tegen het 2e van Vorstenbosch wederom een Bernhezer derby.

WHV 2 is de tegenstander van vandaag.

Voor Ruud, Tim, Shota en Stephan een wedstrijd met een speciaal tintje gezien hun verleden bij de geel zwarten uit Loosbroek.

Aangezien de tegenstander ook hun vorige wedstrijd winnend wisten af te sluiten, vond er vandaag een vroege schifting in de top plaats van de 4e klasse 13.

De wedstrijd startte en het 4e begon wat aan de stroeve kant. Net als vorige week was er wat moeite de bal in de ploeg te houden wat dan ook al snel resulteerde in gevaar voor de goal. De eigen goal welteverstaan.

Oud JVC-er Dennis Schouten wist met een steekbal een van de jonkies van z’n team achter de verdediging te bereiken en gelukkig kon Paul de getelefoneerde doelpoging redden. De AV-hout boys waren gewaarschuwd, maar niet veel later werd alsnog de ban gebroken. Net voor de middellijn werd een breedte pass van Jeroen v Roosmalen onderschept en nu werd Paul in twee instanties wel verschalkt; 1-0.

De rug werd gerecht; het 4e kwam eindelijk beter in het spel en werd ook een aantal keer met Job en Joris gevaarlijk voor het Loosbroekse doel. Helaas zonder succes. Zo’n 5 minuten voor de rust was het aan de andere kant wel raak, na een paar keer gewaarschuwd te zijn, was het Schouten die de trekker over haalde. Hij kreeg de bal van de zijkant aangespeeld, nam hem aan op een meter of 10 en schoot hem technisch perfect en onhoudbaar over de aan de grond vastgenagelde Paul heen; 2-0 Ondanks de flinke tik toonde het 4e veerkracht. Binnen twee minuten was de aansluitingstreffer een feit. Stephan zette de bal vanaf de linker zijkant voor, Job draaide om de man heen en schoot de bal hoog tegen de touwen aan. Een prima stand om de rust mee in te gaan, ware het niet dat de achterstand binnen 30 seconden weer verdubbeld was. Deze keer was het dribbelkoning Harold Lunenburg die de bal over de uitgekomen Paul plaatste en Roosje net geen redding meer kon brengen op de doellijn; 3-1

Na de rust begon Pr Irene furieus. Het was een klein wonder dat de bal er niet in ging. De lat, kruising, keeper en spelers konden voorkomen dat de spanning terugkeerde. De druk stond er vol op, maar de verdiende treffer bleef uit.

En zoals vrijwel altijd valt ie dan aan de andere kant. De genadeklap was een pingel die onberispelijk ingeschoten werd nadat de scheids als enige op het veld een overtreding (vasthouden) zag in de 16 meter. Nog geen 10 minuten later werd de achterstand vergroot tot 4 doelpunten nadat een van gevaarlijke counters doel trof en kon het zelfs nog erger toen er nog een penalty (deze was wel terecht) gegeven werd. De paal deed gelukkig erger voorkomen.

De wedstrijd was inmiddels beslist in het voordeel van WHV en de scheids meende tot slot toch nog een klein cadeautje terug te geven. Een lichte duw in een luchtduel werd gepromoveerd tot strafschop en Ruud klaarde de klus probleemloos; eindstand 5-2 Een forse nederlaag tegen een ploeg die vandaag duidelijk de betere was. Op naar volgende week, de 3e Bernhezer derby op rij. Dit keer mogen we aantreden tegen Heeswijk 3.