AV hout boys winnen weer met 1-1 van Vinkel

EVVC 3 (zon)

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

7 april 2019 10:00

Opstelling RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Op deze zonnige zondag in April stond alweer voor de 2e keer in 2019 de derby tegen EVVC 3 op het programma. Oftewel, de nummer 2 in de competitie (H4) tegen de nummer 1 (EVVC). Met verschillende spelers geheel of half in de lappenmand was het flink puzzelen voor Joan en Arjan in de aanloop naar de wedstrijd. De gevonden invallers vielen helaas op het laatste moment ook weer af, waardoor het niet overhield qua (fitte) bezetting. Valt Marcel in de warming up ook nog uit, vraag je je af, wordt het echt zo’n dag? De strategie voor vandaag was inzakken, Vinkel uit laten razen en dan toeslaan. En zo geschiedde. EVVC zat er zoals gebruikelijk overal kort op, waardoor het bekende spelletje van de huisentuinhout.nl mannen niet optimaal tot zijn recht kwam. In de beginfase was het echt overleven, maar onze verdediging inclusief Paul zijn er ook niet voor niks. Uit een van de spaarzame keren dat we op de Vinkels helft waren, wisten we zelfs op voorsprong te komen. Uit een corner van Dennis de Groot was het Job die zonder te springen de 0-1 kon binnenkoppen. Tot de rust konden we de schade vervolgens beperkt houden.

Na de lange rust - de warrige scheidsrechter vergat ons op te halen, dat vonden wij niet zo erg aangezien direct na onze wedstrijd Vinkel 2 tegen Nisseroi 2 op hetzelfde veld gespeeld zou worden, en er dus niet al teveel tijd bijgetrokken kon worden – gingen we weer vol goede moed het veld op. Nadat Vinkel vele kansen had verprutst, was het halverwege de tweede helft dan toch 1-1. Een van richting veranderd schot draaide buiten bereik van Paul de goal in. Hierna moesten we even verder met 10 man, omdat Tom meende even ‘op het niveau van de scheids’ tegen hem aan te praten na een overtredinkje. Gele brief, en 10 minuten zitten. 10 minuten zuivere speeltijd nog wel, een noviteit in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal. Bij iedere ingooi en achterbal werd de tijd stilgezet. Bijzondere nieuwe regel. Zeker gezien het feit dat de Vinkelspeler na een eveneens lichte overtreding een gele kaart kreeg (optelsommetje??) maar een goeie 6 minuten op de bank plaats hoefde te nemen. Maar goed, beide teams konden geen gebruik maken van de overtalsituaties, waardoor de 1-1 op het scorebord bleef staan. EVVC raakte nog wel een paar keer het aluminium. En in de 5e minuut van de 2 minuten extra tijd hadden we zelfs nog de overwinning kunnen stelen, maar Frenk was helaas afgeleid door een blonde schone langs de lijn, waardoor de kans tegen de keeper eindigde. Maar eigenlijk hadden we de drie punten ook niet verdiend, en zo voelde net als de vorige keer de 1-1 uitslag als een overwinning. Na de wedstrijd hoorden we dat WHV had verloren bij NLC, waardoor de top 4 nog verder in elkaar geschoven is. Dat belooft een razend spannende slotfase van de competitie te worden!

Volgende week mogen we aantreden tegen onze vrienden van FC Schadewijk 2. Aanvang 9:30u op het hoofdveld van Prinses Irene.