Irene 4 pakt dik verdiende punten

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Heeswijk 3 (zon)

Ruud Wijnen (corner)
Assist: Tim Wijnen
Assist: Frenk Nagel
Frenk Nagel (intikker)

7 oktober 2018 10:00

Libert Bongers

Opstelling

Na het tripje naar Loosbroek waren een paar zaken duidelijk geworden. Dit jaar ligt het tempo ietsjes hoger, worden fouten sneller afgestraft en zijn we conditioneel niet altijd de betere ploeg. Met dit in ons achterhoofd mochten we deze week aantreden tegen Heeswijk 3 voor de 3e Bernheze derby van dit seizoen. Mede door een groot aantal afmeldingen was de opstelling voor Jojan nog een flinke puzzel.

De AV Hout boys begonnen sterk aan de wedstrijd en lieten al snel het betere van het spel zien. Heeswijk had weinig grip op ons snel combinerende middenveld maar mede door wat slordigheden in de passing bleven de 100% kansen uit. Na wat schoten en kopballen was het in de 20e minuut eindelijk zo ver. Gijs riep ongeduldig "we moeten er nu toch wel inne goan maken" waarna het vrij snel raak was via een nieuwe variant, de teruggetrokken corner! Tim zag Ruud vrij op de 16 en die besloot de bal, met de binnenkant, prachtig in diepe kruising te leggen, 1-0! Na deze treffer probeerde Heeswijk via “de Buffel” wat meer te voetballen maar mede door een goed spelende Wouter kwam hij niet tot gevaarlijke kansen.

In de 35e minuut kwam, de sterk spelende, Tom goed voor zijn man, gaf een diepe bal waarna Job met pijn en moeite de bal tussen de benen van de keeper door kon tikken en de 2-0 op het scorebord kon brengen!

Na de thee begonnen we sterk aan de tweede helft maar verloren na 10 minuten de controle over het wedstrijd. Heeswijk had meer balbezit maar kon dit maar moeizaam omzetten in gevaarlijke kansen. De ingebrachte Martijn, die een “paar minuten” te laat was, bracht wat meer diepgang in het spel waardoor we messcherp konden counteren. In de 60e minuut tikte Frenk de bal door op de diepgaande Job die met een droge knal in de diepe hoek de keeper kansloos liet, 3-0!

Na een ippon van een Heeswijk aanvaller op Gijs kregen ze een strafschop omdat het toch leek alsof Gijs de overtreding had gemaakt. De daarop volgende, slap ingeschoten, strafschop werd door Timmers onschadelijk gemaakt. In de laatste minuten van de wedstrijd tikte Frenk, bij de eerste paal, een scherpe voorzet van Martijn binnen waardoor we deze wedstrijd af konden sluiten met een nette 4-0 overwinning.

Een mooi resultaat met voldoende positieve punten om mee te nemen naar de wedstrijd tegen Ravenstijn.