Prinses Irene 4 behaalt verdienstelijke 2e plek

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Nooit Gedacht 3 (zon)

Tom van Rooij (penalty)

2 juni 2019 10:00

Libert Bongers

Onbekend

In de laatste wedstrijd van het seizoen kon zelfs de tweede plaats in de competitie nog behaald worden. Dit moest gebeuren tegen Nooit Gedacht 3, dat met een zwaar gewijzigde formatie naar Nistelrode afreisde. De warming up van Nooit Gedacht was bijzonder fel en professioneel, en deze lijn werd in de wedstrijd voortgezet. De huisentuinhout.nl boys werden, waarschijnlijk deels bevangen door de verzengende hitte, verschillende keren overlopen, en kwamen dan ook terecht met 0-1 achter. Langs de kant was het overigens ook behoorlijk afzien door de zwarte teamoutfits. Gelukkig kwam de sponsor al meteen met de sublieme suggestie om na te denken over witte teamkledij voor dit soort weersomstandigheden.

Binnen de lijnen bleek ook Nooit Gedacht bevangen te raken door de hitte, of was het meeste kruit al in de warming up verschoten? Door een mooie actie van Frenk, die eerst de bal schitterend meenam en vervolgens zijn tegenstander uitkapte en beheerst binnenschoot, werd de stand gelijkgetrokken. Niet veel later teisterde Job voor de zoveelste keer dit jaar de lat na een voorzet van stand-in Zwabber, maar Stein was er zoals gebruikelijk als de kippen bij om alsnog de bal tegen de touwen te koppen.

De 3-1 vlak na rust kwam tot stand door dezelfde tandem, maar nu in omgekeerde volgorde. Stein stuurde Job diep, en die schoot via een tegenstander raak. Na de 3-2 van Nooit Gedacht werd het nog even spannend, maar door een ongelukkige handsbal kregen we een penalty, die door de juist ingevallen Tom werd afgemaakt. Eindstand 4-2, 3 punten erbij, en een verdienstelijke 2e plek in de competitie behaald. De laatste wedstrijd werd ook nog gebruikt om afscheid te nemen van twee Prinses Irene iconen. Jeroen Verkuijlen en Dennis de Groot hangen de kicksen in de wilgen, en kregen hun welverdiende publiekswissels (Dennis helaas noodgedwongen iets te vroeg ivm een blessure). Intussen gonst het alweer van de transfergeruchten over hoe deze plekken opgevuld zullen worden, maar meer kunnen we daarover hier nog niet melden. Al met al kunnen we terugkijken op een zeer succesvol seizoen na het kampioenschap van vorig jaar.

Ook in de 4e klasse hebben we bewezen nog prima mee te kunnen en we hebben tot vlak voor het einde meegedaan voor het kampioenschap. De zomerstop die nu aanbreekt zal door enkelen gebruikt worden om weer fit te worden, anderen zullen er alles aan doen om de conditie op peil te houden, en de sponsor gaat in tussentijd op zoek naar een geschikte touringcar (met bar) voor de uitwedstrijden. Vanaf deze plek wensen we iedereen een fijne zomer toe, en tot in september!