Sneltrein Prinses Irene 4 passeert station Geffen

Nooit Gedacht 3 (zon)

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

18 november 2018 12:30

Onbekend

Met de klinkende overwinning op Blauw Geel van vorige week, vertoeft Prinses Irene 4 momenteel zowaar op de bovenste plek van de ranglijst in de reserve 4e klasse. Het 4e wordt al meer en meer vergeleken met een sneltrein, waarbij de hamvraag is: Wie stopt deze trein? Deze week mochten we uit spelen tegen Nooit Gedacht, op veld 2, gelegen naast het spoor. Op het wedstrijdformulier een opvallende naam, namelijk die van Prinses Irene coryfee en ex talibanstrijder Teun van S., die zowaar de voorkeur kreeg centraal op het middenveld.

Vanaf minuut 1 was er een overwicht van de oranjemannen. Nadat Job wat gefrommel van de Geffense Goalie nog onbestraft had gelaten, taxeerde hij een voorzet van Ruud perfect, en gaf hiermee de opgekomen laatste man Stephan de gelegenheid een van zijn spaarzame doelpunten uit zijn roemrijke carrière te maken. Een verjaardagscadeautje. Hierna verslapten de huisentuinhout.nl boys wat en lieten Nooit Gedacht beter in de wedstrijd komen. Job maakte hier halverwege de eerste helft een einde aan door wederom een lekkere voorzet van Ruud beheerst binnen te koppen. De daarop volgende doelpunten van Teun en Joris zorgden ervoor dat er het kleine beetje zelfvertrouwen van de Geffenaren verdween als sneeuw voor de zon.

Na rust zorgde de getergde invaller Gijs voor de 0-5 (ook al een verjaardagscadeautje) door een puntgave voorzet van Frenk binnen te koppen. Niet veel later was het Beau die weer eens van zich liet horen en de breedtepass van de niet-zelfzuchtige Job tegen de touwen werkte, waarna de spits zelf na goed storend werk van de verslaggever voor 0-7 zorgde. De score had nog wat hoger uit kunnen vallen als ondergetekende een goede voorzet van Zlatan had aan de meegelopen Shota had gegeven in plaats van de bal in het zijnet te lobben. Tegen het einde van de wedstrijd kreeg Geffen nog haar zwaarbevochten eretreffer, waardoor er met een 1-7 overwinning weer 3 punten aan het totaal toegevoegd konden worden. De sneltrein Prinses Irene 4 passeerde hiermee in volle vaart station Geffen en blijf nog zeker een week lijstaanvoerder.

Na een weekje rust zal het volgend station EVVC 3 zijn, dat in verliespunten gelijk staat met Prinses Irene 4, maar nog een wedstrijd tegoed heeft. Een echte test dus om te zien of de titelaspiraties gegrond zijn.