Terechte remise voor Prinses Irene 4

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

NLC'03 2 (zon)

28 oktober 2018 10:00

Laurens Langens

Onbekend

Na het vrije weekend van vorige week, en een fotoshoot ipv (?) trainingsavond op donderdag, stond vandaag de wedstrijd tegen NLC 2 op het programma. NLC heeft na 3 wedstrijden de volle 9 punten, dus vanzelfsprekend waren de AV hout mannen gewaarschuwd voor een beduchte tegenstander.

Niets bleek minder waar, de spelers uit Lith waren zoals meestal deze competitie grotendeels jonger, fitter en sneller dan de vedettes van Johan en Arjan, uitzonderingen daargelaten (zoals onze lichtvoetige buitenspelers). Hierdoor ontspon zich een intensieve wedstrijd. In de eerste helft lukte het ‘t vierde nog regelmatig onder de druk uit te voetballen. Met wat aardige kansjes tot gevolg, maar helaas zonder treffer. NLC werd enkel een paar keer gevaarlijk uit wat minder resolute momentjes van onze kant, maar daar zorgde onze betrouwbare goalie Paul, of een oplettende Roos, ervoor dat we met 0-0 de rust in konden.

Na rust ging de power play van NLC onverminderd voor. Het veld bleef erg groot en we kwamen steeds minder aan voetbal toe. Gelukkig konden we door goede inzet en gretigheid (soms iets te gretig…) het spel van NLC voldoende ontregelen. Vlak voor tijd kregen we nog een paar goede countermogelijkheden, maar ook die leverden helaas geen doelpunt op. De 0-0 bleef tot het laatste fluitsignaal op het scorebord staan en hier konden beide teams niet anders dan tevreden mee zijn.

Volgende week gaan we op bezoek bij onze vrienden van HVCH 7, om 13u in Heesch. Tom zal u dan voorzien van een wedstrijdverslag.