Een gewaarschuwd team telt voor twee...

HVCH 7 (zon)

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

4 november 2018 13:00

Onbekend

Tijdens deze zeer zonnige 4 november mochten we aantreden tegen de concurrent uit buurdorp Heesch, HVCH. Het team dat ons echt een pak slaag had gegeven in de voorbereiding. Sinds de oprichting van ons team in 2016 was dit de eerste keer dat we echt kansloos waren. Een zeer terechte 1-6 nederlaag kregen we aan de broek. We waren dus gewaarschuwd!
Om 12:00u verzamelen om vervolgens om 13:00u te spelen, dat was voor de meesten al enige tijd geleden. Afwachten hoe dit zou uitpakken.

Trainer Johan startte met een sterke basis, maar een zeker zo sterke bank. We doen het immers niet met zijn elven. Job is ook terug gekeerd van zijn vakantie naar Cuba. Niet bij de selectie was de Pullen. Hij had zich gisteren in Zwolle zo laten verwennen dat zijn schouder spontaan uit de kom sprong. Succes met het herstel.

Nu de wedstrijd: zoals gezegd waren we goed gewaarschuwd en we begonnen dan ook sterk aan de wedstrijd. Er werd goed druk gezet en in alle linies wonnen we de persoonlijke duels. De gevreesde snelle counters werden teniet gedaan. Het ging eigenlijk gemakkelijker dan verwacht. Als snel kregen we onze kansen. Frenk Nagel liet bijvoorbeeld geregeld zijn tegenstander de hielen zien, ook Job en Joris waren sterk aan de bal. De laatste pass of afronding was nog wat ongelukkig. Het geloof dat er vandaag iets te halen viel, groeide wel. Onze Frenkie de Jong, Gijs van Kessel, had nog een hele fijne actie in de 16 met een lobje over de tegenstander, maar ook deze afronding was nog niet voldoende voor een doelpunt.
Nadat het goed combinerende middenveld Ruud vrijgespeeld kreeg, kon hij een subliem passje geven op Frenk Nagel die met een mooie boog doel trof. 1-0, een terechte voorsprong voor het vierde. Ondertussen waren er wel wat spelden prikjes van de Heeschenaren, maar tot echt grote kansen leidde het niet. Op slag van rust was daar zelfs de 2-0, weer werd Frenk diep gestuurd, sprint zijn tegenstander eruit en was niet zelfzuchtig. Zijn breedte pass werd afgerond door Joris, de man met het Tor instinct van Gerd Müller.

Na rust hetzelfde beeld. We waren beter en stonden zeer goed te verdedigen. Vijf minuten na rust werd Job op rand 16 gevloerd, met een vrije trap als gevolg. De bal lag iets rechts van de goal, dus normaliter voor een linkspoot. Echter was het Tim die de vrije trap opeiste; hij wou het met zijn fluwelen rechtse proberen. Als afleiding legde de linkspoot de bal klaar, waardoor de keeper totaal op het verkeerde been stond, hij anticipeerde immers op een bal met links. Tim zag dit goed en plaatste de bal voortreffelijke in de lange hoek. Een beauty, 3-0.
De wedstrijd was gespeeld. HVCH kreeg nog enkele kansjes maar daaruit kwamen geen doelpunten. Doordat Job met een steekpass de diepe in werd gestuurd, kon hij de 4-0 aantekenen. Kort voor het einde werd het ook nog 5-0. Het was Gijs die een afvallende bal op circa 25 meter van het doel goed aannam en met een mooie schijnbeweging de 16 in dribbelde. Zijn bekeken schot verdween netjes onder de keeper door in het doel.

Al met al een goede overwinning. Hiermee nestelen we ons in de top van de ranglijst. Zeker na het verlies van WHV zijn er nog voldoende kansen om iets moois neer te zetten dit seizoen. Echter volgende week tegen de blauwgelen uit Veghel zullen we er weer moeten staan. Als we op dezelfde manier spelen zoals vandaag heb ik daar alle vertrouwen in.