Koude pot voor het 4e

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

EVVC 3 (zon)

20 januari 2019 9:30

Laurens Langens

Onbekend

Na een lange rust mochten de AV hout- oys de voetbalschoenen weer uit de kast halen. Niet alleen de voetbalschoene, maar ook zeker de scheenbeschermers, want Vinkel 3 stond op het programma. Een belangrijke pot, dat bleek wel aan de extra training die werd ingelast. Met een kleine selectie van 12 man, waaronder gastspeler Rick van Griensven uit het 9e, konden de AV hout boys aantreden.

Terwijl het kwik rond het vriespunt lag begonnen de AV hout boys aan de wedstrijd. De kou en het wedstrijdritme van het 4e zorgde ervoor dat het ooit wat moeilijk liep. De aanval werd maar lastig bereikt en wanneer deze werd bereikt wist de verdediging van Vinkel hier vaak goed mee om te gaan. De jonge selectie van Vinkel wist effectief druk uit te oefenen en uiteindelijk viel dan ook helaas de 0-1. Koud weer is goed voor blessures en zo ook kreeg deze Ruud Wijnen te pakken waardoor hij geblesseerd uitviel. Hierdoor kreeg Arjan Ruijs, back from the States, zijn eerste speelminuten van dit seizoen. Naast een twijfelachtig buitenspelvalletje gebeurde er in de eerste helft niet zo veel meer en gingen de AV hout boys met een 0-1 achterstand thee drinken.

De tweede helft begon wat beter en het 4e herpakte zichzelf weer een beetje. Shota kwam, zoals hij vaker doet, vrij aan de linker kant van het veld en kreeg de mogelijkheid de bal voor te gooien. Uitstekend gedaan, want de voorziet viel zo in de korte hoek, het was 1-1. Dennis de Groot werd halverwege nog gewisseld voor Tom van Rooij, deze kwam wat later want hij was afgelopen vrijdag namelijk opnieuw vader geworden: Tom ,gefeliciteerd! Tegen het einde van de tweede helft kreeg Vinkel nog een goede kans waarbij de aanvaller van Vinkel in de 16 de verkeerde kant op draaide en in plaats van af te leggen voor eigen succes koos waarbij hij de bal slapjes over schoot. De eindstand 1-1, meer zat er niet in. Wedstrijdritme opbouwen zit er nog niet in, want komende zondag is het 4e weer vrij. 3 februari begint de trein weer te rollen; dan staat Fc Schadewijk op het programma.